Donderdag 26 november Forescate - Weesp, deel 2
Omdat de wedstrijd op zondag de 22e vanwege weersomstandigheden was opgelast, moest deze worden uitgespeeld op een ander tijdstip. Mede gezien de naderende competitiestop is er in overleg met Weesp afgesproken om deze wedstrijd in te halen op donderdagavond 26-11, waarvoor dank! Met een score van 1-0 en 12 minuten op het scorebord zou de wedstrijd om 21:00 hervat worden op sportpark Adegeest.

Een avondwedstrijd voor de competitie, iets wat veel teams niet gewend zijn. Zo’n avondwedstrijd zorgt namelijk voor hele andere omstandigheden. Spelen met kunstlicht, een andere sfeer langs de lijn en op het veld en een veel kortere voorbereiding dan normaal. Al deze randzaken moesten opzij gezet worden om de wedstrijd een goed vervolg te kunnen geven. Zo gezegd, zo gedaan. Een korte bespreking in de kleedkamer werd opgevolgd door een goede warming-up. Dit was noodzakelijk gezien de temperatuur toch weer flink was gedaald. Scherp werd er ingespeeld en de laatste puntjes werden aangestipt. Op deze manier werd er langzaam toegewerkt naar het beginsignaal en om klokslag 21:00 werd de wedstrijd herstart met een bully.

Net als in het eerste deel van de wedstrijd was het Forescate die het beste uit de kleedkamer kwam. Na ongeveer 2 minuten spelen was het Tim die met een schitterende pass over ongeveer 40 meter Yannick wist te bereiken in de cirkel van Weesp. Deze nam de bal aan, omspeelde de keeper en tekende zo voor de 2-0. Precies het begin dat noodzakelijk was om de wedstrijd goed te hervatten. Ondanks de 2-0 stand bleef Forescate doordrukken en wist enkele kansen te creëren die er helaas niet ingingen. Na ongeveer 10 minuten spelen was het Steven die met een slimmigheidje een corner wist te versieren. Net als op zondag was het Yannick die deze kans niet onbenut liet en de bal hard in de linker bovenhoek pushte, 3-0. Maar dit was nog niet genoeg voor Forescate. Met wederom een goede lange bal van Tim wist hij James te bereiken op de rechterkant van het veld. Na 1 verdediger te hebben gepasseerd wist hij Yannick te bereiken in de cirkel. Deze nam de bal in 1x mee en sloeg met zijn backhand de bal met heel veel fortuin in de lange hoek, 4-0. Dit was ook de ruststand na een enorm goede eerste helft van Forescate. Dit nam niet weg dat Weesp ook goed meedeed in deze helft, maar het was Beerend die ongeveer iedere aanval van Weesp onschadelijk wist te maken door fantastisch verdedigende acties. En de enkele keren dat de bal toch in de cirkel kwam, was het zijn broer Kevin die zijn doel schoon wist te houden.

Een korte rustbespreking om het team scherp te houden en de nodige positieve uitspraken resulteerde helaas niet in een goed begin van de 2e helft. Het was toch echt Weesp dat domineerde en veel goede kansen creëerde. Ook werden er enkele corners behaald maar geen van dit alles belandde in het doel van Forescate. Tot ongeveer de 45e minuut, een goede aanval over rechts eindigde in de stick van de spits van Weesp en deze wist de bal onder Kevin door te tikken, 4-1. Ondanks deze kleine tegenvaller bleef Forescate goed hockeyen. Het spel golfde op en neer maar echt grote kansen kwamen er niet echt meer. Zowel Forescate als Weesp wist nog een enkele corner te versieren maar deze troffen allemaal geen doel. Dit resulteerde in een eindstand van 4-1. Een goed resultaat voor Forescate met nog 1 wedstrijd voor de boeg.

We willen graag het toegestroomde publiek bedanken voor hun steun op deze koude donderdagavond. Daarnaast ook de scheidsrechters voor hun aanwezigheid en Weesp Heren 1 voor hun beschikbaarheid op korte termijn. Onze laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft is op zondag 29 november uit op hockeyclub Gouda. Hier zullen wij alles op alles zetten om de goede reeks een vervolg te geven en zo goed mogelijk de winterstop in te gaan. We hopen jullie daar ook weer langs de lijn te zien.

Tot snel.

Team Sky