Heren 1 met winst de winterstop in
Op zondag 29 november stond voor Forescate Heren 1 de laatste wedstrijd van 2015 op het programma. De 4-1 overwinning op Weesp, minder dan 72 uur eerder, zorgde ervoor dat Heren 1 met vertrouwen afreisde naar Gouda.

Tegenstander GMHC – Gouda, in de volksmond - was voorafgaand aan de wedstrijd de hekkensluiter van de 2e Klasse A. Zij zouden zichzelf een dienst bewijzen door een overwinning op eigen veld te boeken, aangezien ze hiermee naar alle waarschijnlijkheid uit de degradatiezone zouden kunnen klimmen, aangezien verschillende teams op slechts enkele punten afstand van elkaar staan. Voor Forescate zou een overwinning betekenen dat de 5e positie verstevigd werd en de top 4 met enig geluk dichterbij komt. De warming up startte nadat Willem Kauffmann zijn voorbespreking had afgesloten met de belangrijkste les van de eerste seizoenshelft (er kan van elke tegenstander worden gewonnen, maar ook verloren, afhankelijk van onze eigen concentratie). Voor een handjevol toeschouwers was het aftellen tot de wedstrijd begonnen onder herfstachtige omstandigheden.

In de eerste helft waren de verhoudingen snel duidelijk. Forescate domineerde, en kwam met goed combinatiespel meerdere keren achter elkaar dichtbij het vijandelijke doel. Dit was geen unicum; Forescate was dit seizoen regelmatig de bovenliggende ploeg, maar kon het goede spel niet altijd even goed vertalen naar doelpunten. Dat bleek vandaag anders te zijn: al na 7 minuten prijkte er een 0-3 score op het scorebord. De openingstreffer kwam van de stick van Tycho Engelen. Yannick van der Haas zette deze bliksemstart door, door de 2-0 te scoren. Tycho maakte kort hierop zijn tweede van de dag nadat Yannick hem met een splijtende pass oog-in-oog had gezet met de doelman van Gouda. Laatstgenoemde was ogenschijnlijk geblesseerd aan de wedstrijd begonnen, en werd kort na de derde treffer vervangen.

Forescate bleef er lustig op los combineren in de richting van de Goudse cirkel, maar was in het restant van de eerste helft niet scherp in de eindfase. Aan de andere kant van het veld werd Gouda zelden gevaarlijk door een solide defensieve organisatie, en de spaarzame aanvallen werden onschadelijk gemaakt door verdedigers Tim Pont, Romano van der Hooft, Paul ten Have, Lars van Vliet en Beerend Segeren. Uiteindelijk zou de ruststand op 0-3 blijven steken.

Ook in de tweede helft was er veel ruimte op het veld voor de Voorschotense aanvallen. Dit gebeurde vaak via middenvelders Steven Altenburg, Lars Knoester en Bart Lagerberg, maar de aanvallers werden ook regelmatig in één keer bereikt door de Voorschotense achterhoede. De kansen bleven dan ook niet uit. Yannick scoorde zijn derde van de dag (en zesde van de week) uit de strafcorner (4-0), en ook Romano liet zien over een uitstekende corner te beschikken (5-0). Met nog een paar minuten te gaan zorgde Derek de Leeuw er voor dat de eindstand op 6-0 werd bepaald door beheerst binnen te tikken bij de tweede paal.

Vlak voor het laatste eindsignaal besloot Beerend Segeren dat de overwinning voor het publiek wellicht niet spectaculair genoeg tot stand was gekomen, en liet zich door Lars Knoester hard tegen zijn neus slaan. Gelukkig kon een van de aanwezige toeschouwers hem ter plekke voorzien van een tweetal hechtingen, waarvoor dank!

Verder natuurlijk veel dank aan het meegereisde Forescate-publiek, dat zoals altijd weer en wind heeft getrotseerd om ons aan te moedigen.

Deze winter zal het grootste gedeelte van onze selectie te bewonderen zijn in de zaal. Onze eerste wedstrijden zijn al over iets meer dan één week, op zaterdag 12 december. Om 19:05 en 20:45 spelen wij in Sporthal de Oostmeer te Berkel en Rodenrijs.

Iedereen die vorig jaar aanwezig was in de zaal, weet dat wij amusementswaarde daar hoog in het vaandel hebben staan. Ook zal onze nieuwste aanwinst James Breakey zijn allereerste minuten ooit in de zaal gaan maken. Meer dan genoeg redenen om te komen kijken dus! Iedereen die de zaal dit jaar overslaat, zien wij graag in het nieuwe jaar weer langs de lijn!

Fijne feestdagen & een prettige winterstop,

Team Sky
undefined undefined undefined