Lotte maakt haar rentree bij Dames 1

Na een periode van afwezigheid van bijna 2 jaar startte Lotte van der Pols 13 maart weer op haar basispositie op het middenveld in Dames 1.  Lotte is topfit en heeft enorm veel zin om eindelijk weer mee te kunnen hockeyen.

Kruisband

Op 10 april 2014 scheurde Lotte voor de eerste keer haar kruisband tijdens een hockeywedstrijd. Zij kreeg een reconstructie van haar kruisband met een pees uit haar onderbeen. Na een revalidatie van 7,5 maand begon zij op 20 januari 2015 weer met trainen met Dames 1. Maar helaas, tijdens die training sloeg het noodlot weer toe, zij scheurde voor de tweede keer haar kruisband. De kruisband die net 9 maanden daarvoor was gereconstrueerd. Dat betekende dat deze kapotte band er eerst weer uitgehaald moest worden en er een botreconstructie met bot van de botbank plaats moest vinden. Hierdoor mocht Lotte 8 weken helemaal niet op haar been staan en lopen.

Zelfs haar studie moest zij onderbreken.

Alles aan gedaan

Na die periode kreeg Lotte weer een operatie waarin de kruisband weer werd gereconstrueerd. Dit keer met een donorkruisband. Dit alles zorgde wel dat Lotte, zoals zij het zelf zegt, "mentaal naar de kloten’’ was. Ze was immers net gerevalideerd en meteen weer terug bij af. Maar Lotte liet zich niet uit het veld slaan. Sterker nog, zij was nog meer gemotiveerd om er tegenaan te gaan. "Ik heb er alles aan gedaan”, zegt zij. Zij heeft bijna 10 maanden lang getraind en gerevalideerd bij Paulides en Partners. Haar fysiotherapeut was Arjen van de Paverd. "Zonder hem was ik niet zo ver gekomen. Hij heeft mij enorm gestimuleerd en tot de limiet getraind. Ik kreeg vier keer in de week bijna 2 uur training.  Arjen heeft mij er echt doorheen gesleept.”

Rentree

En dan nu is het zover, zondag 13 maart speelde Lotte haar eerste wedstrijd. Ze is enorm gemotiveerd om weer met haar team mee te kunnen meespelen. Ze is door haar lange revalidatie wel veranderd en heeft meer discipline om haar lijf fit te houden. Ook heeft ze inmiddels haar studie weer opgepakt. Niet meer in Utrecht maar in Den Haag zodat de revalidatie ook goed door kon gaan.