Forescate H1 – Terriërs H1

Eindelijk was het dan zover, zondag 20 maart, de eerste officiële thuiswedstrijd van 2016. Het grootste gedeelte van de mannen was er die ochtend al vroeg uit. Op de agenda stond namelijk de tweede editie van de Heren 1 Hockey School op het programma. Het thema deze week was Verdedigen. Nadat verschillende spelers hadden laten zien hoe je moet verdedigen, ging iedereen enthousiast aan de slag met alle oefeningen. Zoals de week ervoor was besproken, ging iedereen aan het eind van de training aan de slag met de spandoeken.

Energie en andere extra’s

Heren 1 speelde dit weekend tegen Terriërs H1. De tegenstander staat op de gedeelde eerste plaats dus een beetje extra support kon geen kwaad.

Nadat iedereen zich te goed had gedaan aan de professioneel verzorgde lunch (bedankt Knoest), en we Dames 1 3-0 voor zagen komen, was het tijd voor de wedstrijdbespreking. Veel energie, eigen spel en de druk bij de tegenstander, zou het moeten lukken.

Onrustig

Om 14:45 floten de heer en dame in het geel voor de afslag. De eerste helft was niet onze beste van het seizoen. Evenals in de eerste wedstrijd tegen Terriërs kwamen wij niet goed in ons spel en moet het er vanaf de kant erg onrustig uit hebben gezien. Slechte aannames, veel lopen en slordige passes, het zag er niet goed uit. Dit resulteerde uiteindelijk in een aantal kansen en corners die gelukkig keurig werden verijdeld. Halverwege de eerste helft ging het echter mis. Na een goede redding van Kevin kreeg de tegenstander een lange corner. Deze werd snel verlegd naar de andere kant en uiteindelijk afgegeven op de stip, deze niet te missen kans werd dan ook benut door een speler van Terriërs en bracht ons op een 0-1 achterstand. Dat was een flinke tegenslag, gelukkig gaan we daar steeds beter mee om. Het duurde dan ook niet lang voordat wij zelf een grote kans kregen, die helaas naast geschoten werd door James. Met de 0-1 achterstand gingen wij de kleedkamer in.

Geduldig

Ondanks de achterstand was er nog volop vertrouwen. De vorige wedstrijd waren wij tenslotte een stuk beter in de tweede helft. Het advies was om geduldig te blijven, de kansen komen vanzelf. Na een heerlijke kop thee kwam iedereen met opgeheven hoofd het veld op voor de tweede helft.

Grip

De tweede helft begon een stuk rustiger en we kregen steeds meer grip op het spel. Dit leidde tot de eerste strafcorner van de wedstrijd, deze werd helaas keurig gekeerd door de keeper. Niet lang daarna werd ook een tweede strafcorner versierd. Een strak gepushte bal van Yannick zette de keeper op het verkeerde been: 1-1. Vanaf dat moment begon, met steun van het massaal toegestroomde publiek, het vertrouwen te groeien. We zetten de tegenstander steeds beter vast op eigen helft en het was slechts een kwestie van tijd voor de kansen benut zouden worden. Er werden nog twee strafcorners gemist, maar toen was het los. Na goed druk zetten, kon Tok de bal verlengen naar Yannick. Deze bereikte de vogelvrije Tom Kruysmulder die na een subtiele beweging de keeper passeerde en de bal in het lege doel kon schuiven: 2-1!

Koplopie kleiner

Vanaf dat moment realiseerde de tegenstander dat hij een stapje bij moest zetten. Dit resulteerde in een paar kansen en corners. Deze werden door de geconcentreerd spelende verdediging en Kevin verijdeld. In de laatste paar minuten werd er nog een strafcorner toegekend. Deze leek in eerste instantie verloren te gaan door een stopfoutje, maar gelukkig herstelde Yannick zich goed. Met een versnelling eindigde hij in aan de rechterkant van de cirkel. De poging de bal voor te geven, werd binnen getipt door een van de verdedigende Terriërs: 3-1! Met nog 1 minuutje op de klok was de wedstrijd gespeeld. Een knappe overwinning tegen de koploper blijkt een goed recept voor TD, al werd deze een beetje overschaduwd door de uitzending van wedstrijd PSV – Ajax. Pas na deze wedstrijd gingen de voetjes van de vloer en bleef het nog lang onrustig in Voorschoten.

Aardbeien na Pasen

Volgende week is het Pasen, dus spelen wij niet. Zondag 3 april spelen wij op en tegen de Aardbeien, wederom een belangrijk wedstrijd en een goede kans om een gat te slaan van 5 punten!

Dan nog even de bedankjes: iedereen die een spandoek heeft gemaakt, het heeft geholpen! Al het andere publiek dat is komen kijken, bedankt voor de support! Tom Kruysmulder bedankt voor de goede invalbeurt en het doelpunt! Ajax bedankt voor de overwinning op PSV! En mensen van de bar bedankt voor de hapjes en drankjes!

Fijn paasweekend!

Team Sky