VOORBESCHOUWING: Hockeyweekeinde in lentesfeer

De lente is in het land en het belooft in het weekeinde van 2 en 3 april een fantastisch hockeyweekeinde te worden met temperaturen die dicht tegen de 20 graden aanlopen. Voor al onze hockeyers genieten geblazen derhalve. Dames 1 gaat zondag op bezoek bij concurrent Rijswijk en Heren 1 is voornemens om de goede reeks wedstrijden een vervolg te geven bij Strawberries. Vrijdagavond 1 april is er weer ‘clubeten’ in ons clubhuis.

Jeugd

Het weekeinde wordt, zoals altijd, geopend door de E- en F-jeugd, die vanaf 09.00 uur bezit nemen van een aantal velden. MD4 en MD6 treden aan op eigen veld en rekenen op veel thuispubliek. JD3, JD4 en JD5 hebben ook het voordeel van het spelen op bekend terrein. Ook twee koplopers, JC2 en JC3, staan voor een thuiswedstrijd ingeroosterd. JC4 staat niet bovenaan, maar speelt wel thuis. Spitsuur wordt het bij de meisjes C, want MC2, MC3 (op veld 1), MC4, MC5, MC6 en MC7 spelen allen op Adegeest. Tot slot fungeren MA4 en JB2 als gastvrouw en gastheer op ons mooie sportpark. De Benjamini ’s en de Kabouters mogen zondagmorgen weer het kunstgras op en Heren 1 verzorgt een clinic.

Eerste elftallen jeugd

6-0-2. Onze 8 hoogste jeugdteams waren twee weken geleden succesvol. JA1, MB1, JB1, JC1, JD1 (eerste seizoenzege uit bij Ypenburg) en MD1 wonnen hun wedstrijden en alleen MA1 en MC1 liepen tegen een nederlaag aan.

Zaterdag 2 april start de terugronde van de competitie en ontvangt MB1 in Super B EHV MB1 uit Enschede. De uitwedstrijd werd gewonnen en dus doet MB1 goede zaken als het er wederom in slaagt om drie punten aan het puntentotaal van 15 toe te voegen. Aanvang 12.30 uur op veld 1.

MD1 is goed begonnen na de winterstop en wil dit graag een vervolg geven in de thuiswedstrijd tegen Waddinxveen om 10.45 uur op ons hoofdveld.
Bij de hoogste jongensteams speelt alleen JA1 een thuiswedstrijd en wel om 14.15 uur tegen Rotterdam JA2. Op de openingsspeeldag werd een verrassende nederlaag geleden in Rotterdam en JA1 is er veel aan gelegen om dit in eigen huis recht te zetten.

Eerste elftallen senioren

Dames 1 tankte veel zelfvertrouwen in de thuiswedstrijd tegen koploper Alecto. Halverwege de tweede helft hing een sensatie in de lucht toen Forescate tot ieders verbazing met 3-0 leidde. Een machtige eindsprint van de koploper zorgde echter voor een 3-3 eindstand, maar het vertoonde spel van Forescate maakt dat de nabije toekomst positief tegemoet kan worden gezien. Een domper was het uitvallen van Lotte van der Pols met, naar het zich laat aanzien, wederom een ernstige knieblessure. Heel veel sterkte, Lot! Zondag wacht om 12.45 uur de uitwedstrijd tegen Rijswijk en die formatie heeft één punt meer op de ranglijst. Hopelijk lukt het Dames 1 om een positief resultaat neer te zetten.

Heren 1 heeft het weer helemaal te pakken. Voor de winterstop werd al een goede serie neergezet met 4 overwinningen in 5 wedstrijden en ook de eerste twee duels in maart leverden zes punten op. De 3-1 zege op Terriërs, met Alliance koploper in de tweede klasse, maakte veel indruk en dat gold zeker voor het flitsende spel in de tweede helft. Forescate is inmiddels op plek 4 beland en richt zich nu op de uitwedstrijd bij KHC Strawberries (14.45 uur) in Driehuis (bij Velsen). Op eigen veld werd verloren, maar de huidige vorm van de blauwhemden is onvergelijkbaar met het begin van deze competitie. Slaagt Forescate er in om ook uitwedstrijden als deze te winnen, dan kan er nog van alles gebeuren in het vervolg van deze competitie.

Overige senioren en veteranen

Heren 2 en Heren 3 komen beide op eigen veld in actie om 13.00 uur tegen respectievelijk Leonidas en Dopie. Veteranen A speelt om 11.00 uur tegen Bloemendaal, altijd leuk, terwijl Veteranen B het om 14.45 uur opneemt tegen Victoria. Dames A treft om 11.00 uur Leonidas en om 13.00 uur is het de beurt aan Dames 4 dat Noordwijk ontvangt. Om 15.00 uur staat er een wedstrijd op veld 3 van de trimhockeyers op het programma.

Ik wens iedereen een sportief succesvol en zeer aangenaam hockeyweekeinde.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate