Goede investering

Lief dagboekkie,

Ik schrijf je wat laat, maar ik was druk. Zondag luidkeels meegezongen met Guus in Paradiso. Dat was een mooi partijtje.

De wedstrijd van zondag zorgden voor een grote glimlach op onze gezichten na afloop: 7-0. Ik denk dat keeper Djo maar twee keer een bal tegen z’n klompen heeft gehad.

De dag begon om 12:15 in de kleedkamer. We kregen allemaal nieuwe wedstrijdshirts. Het Wapen van Voorschoten heeft besloten te gaan investeren in een groep multitatenten. Via alle mediakanalen van het team kan natuurlijk een miljoenenpubliek worden bereikt. Daarnaast kan middels de portretrechten dit sfeervolle Grand Cafe, zich ook nog eens associëren met de beste atleten van Voorschoten en omstreken.

Goed dagboekkie, 13:00 uur, de brilstand en de heren scheidsrechters uit Veteranen A floten af. Coach Paul had besloten met de beste 11 te starten. Zie foto:

Zoals je ziet, had coach Paul de beschikking over een zware bank met invallers. Te zien is de terugkomst van marathon man en bankier Wicky. Naast het hek zie je pappa Jef, wiens vaderschap duidelijk geen invloed op z’n welvaart heeft gehad. Het moet worden gezegd: Maurits nam z’n taak als wisselspeler goed op, en raapten alle inspeelballen zeer goed op. Dirk en Duco zagen dat ook, en lieten niet na Maup een pluim te geven. Een zuur lipje volgde.

Samen met Vossie, Steempie en Bernie startte ik achterin. We hadden controle over de wedstrijd. Uit de eerste de beste kans scoorde Dirkie subtiel. Op zaterdag had hij topoverleg gehad met z’n pa, op het terras bij onze sponsor, en dat was te merken. Een hattrick (dat is als je drie keer scoort) maakte Dirk. Verder scoorde Allie twee keer. Een mooie sleep, binnenkant paal en een backhand uit de strafcorner. Wicky vierde z’n rentree – naast een hoop "ja maar” – ook nog met een goal. In de minuten die Maurits toch nog speelde, wist ook hij een doelpunt te maken, dit na goed druk zetten van Duco.

Een heerlijke zondag, met 16 gebruinde spelers, en blije coach en met het publiek als grote winnaar. Jouke liet zien ook op t middenveld te kunnen schitteren. Hiep zat weer in de wedstrijdselectie, miste nog iets ritme, maar z’n inzet was onverminderd hoog. Cora zorgde na afloop voor zalige kaasstengels en bitterballen. En Robin gaf de eerste training aan z’n neefje van 3.

Dagboekkie, dank je wel weer voor je tijd en bladzijdes. Volgende week spelen we uit om 9:00 uur op Hudito. De avond daarvoor hebben we een kleine fuif van onze langste teamgenoot. Ik denk dat ik dus veel moet lopen, aangezien ik als enige van het team geen alcohol lust. Kijk uit naar volgende week en zal m’n verhaal wat eerder met je delen.

Veel liefs