Vervanging 3 kunstgrasvelden in zomer 2016 lijkt zeker

Het kan bijna niet anders of de Stichting Beheer Sportaccomodaties Sportpark Adegeest (SBSSA) krijgt groen licht van het College en de gemeenteraad om drie hockey- kunstgrasvelden te vervangen in de zomermaanden van 2016. Dit is het resultaat van de vergadering van de Commissie Mens en Samenleving op donderdagavond 14 april.

In de Commissie Mens en Samenleving van de gemeente Voorschoten zitten raadsleden en fractieleden van de 7 politieke fracties en sport is één van de onderwerpen die onder deze Commissie valt.
Voorafgaand aan deze vergadering maakten MHC Forescate en Voorschoten ’97 gebruik van de gelegenheid om in het raadspreekuur de commissie toe te spreken.

De stuurgroep vervanging kunstgrasvelden van MHC Forescate/SBSSA (Jelle Raap, Derk Jaap Engelen, Huub van der Post, Aad Bol, ondersteund door verenigingsmanager Ad de Gruiter) hadden de laatste weken alle Voorschotense fracties bezocht om daar de politieke partijen te informeren over de stand van zaken met betrekking de kunstgrasvervanging. Het essentiële punt was de contractuele overeenkomst tussen de gemeente Voorschoten en de SBSSA waarin de verplichtingen van beide partijen duidelijk stonden vermeld.

Clubvoorzitter Jelle Raap zette tijdens zijn inspreekbeurt bij het raadspreekuur kraakhelder uiteen om welke redenen het noodzaak is dat medio 2016 drie hockeykunstgrasvelden worden vervangen. Uitkomst van de lange, boeiende discussie over het Toetsingskader in de Commissie was dat alle fracties van mening waren dat het College B&W dient te zorgen dat de renovatie van de hockeykunstgrasvelden en de fundering in juni 2016 plaats kan vinden. De gemeente Voorschoten hoort zich te houden aan de contractuele afspraken, vonden de fracties gezamenlijk. Conform het contract heeft de SBSSA de gelden voor de vervanging van de toplaag van de 3 velden beschikbaar. Ook werden er nog 10 aanbevelingen gedaan door de Commissie richting College.

Jelle Raap was verheugd over de uitkomst van de vergadering.”Onze velden 1 t/m 3 zijn hard aan vervanging toe, want in 2000 zijn de huidige kunstgrasvelden 2 en 3 aangelegd. De fundering stamt nog uit de beginjaren 80. Ik ben blij dat het College en de fracties zich realiseerden dat de hockeyclub niet de dupe mag worden van het feit, dat de benodigde financiën voor renovatie van de fundering niet zijn begroot door de gemeente. Alle fracties bleken donderdagavond op het standpunt te staan dat contracten gerespecteerd dienen te worden en dat vind ik ook logisch.”. De stuurgroep zal zich verder buigen over de offertes van de verschillende leveranciers en de gesprekken voortzetten met de gemeente.

Belangstellen kunnen de inspreekbeurt van Jelle Raap bij het raadspreekuur en de commissievergadering terugkijken via de onderstaande links:

http://player.companywebcast.com/voorschoten/20160414_2/nl/player (inspreken Jelle Raap)

http://player.companywebcast.com/voorschoten/20160414_1/nl/player (Cie M&S)