VRIJWILLIGER-CENTRAAL; Ton van der Laan

In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te vinden op de website onder de rubriek Vrijwilliger-Centraal.

Ditmaal is de beurt aan:

Ton van der Laan

Ton: ‘’In het dagelijks leven ben ik directeur van inVentiv, een detacheringsbureau in met name de verzekeringsbranche.

Ik ben getrouwd met Elsbeth en heb 2 dochters, Loise (16, MB1) en Jaimie (21). Via Jaimie ben ik bij Forescate terecht gekomen in 2002. Sinds 2003 ben ik als vrijwilliger verbonden aan de club. Begonnen als coach van destijds de MD5, waarin mijn oudste dochter speelde. Daarna ben ik elk jaar wel als coach aan een team verbonden geweest. Samen met Elly van Kampen heb ik een aantal keer ook de 2-de teams gecoacht.

Ik probeer ook regelmatig een wedstrijdje te fluiten.

Een aantal jaar terug ben ik op verzoek van Robert-Jan van der Wart begonnen als lijncoördinator van de Meisjes C. Inmiddels ben ik verantwoordelijk voor de Commissie Kader en tevens lijncoördinator kader Jongens A en B.

Het vrijwilligerswerk voor Forescate doe ik uit de overtuiging dat ieder zijn of haar steentje zou moeten bijdragen in het verenigingsleven. Dit is wat iedere vereniging echt nodig heeft.

Forescate is een ontzettend leuke club met ambitie voor elk niveau.

Ik zou het erg mooi vinden als wij binnen afzienbare tijd met H1 en D1 in de 1ste klasse spelen. En als de jeugd kan en wil doorstromen naar de seniorenteams en zo ook een grotere bezetting  zullen krijgen op de zondagen. Daarnaast denk ik dat wij als club goede stappen zetten door steeds op een iets hoger niveau te spelen. Jaarlijks 3 teams in de Super A, Super B en IDC en de overige in de Topklasse laten spelen is een haalbaar doel. Belangrijk is dat de kader- en de breedteteams op elkaar afgestemd zijn en blijven. Volgens mij zijn wij daar met zijn allen goed mee bezig.

Ik verbaas mij over de inzet van een heleboel mensen binnen de club. Veel vrijwilligers die (soms wel heel veel) tijd vrij maken om zaken binnen de club voor elkaar te krijgen. Onlangs was er sprake van een vervelende situatie binnen de club en dan ben ik echt oprecht blij als er mensen opstaan om te helpen.

Denk ook aan trainers die op het laatste moment invallen. Ik wil dan met name even Paul ten Have, Steven Altenburg en Lars Knoester noemen, allemaal kanjers uit onze Heren 1. Maar ik doe nog heel veel mensen te kort door ze niet te noemen. Denk ook aan de lijncoördinatoren van zowel de breedteteams als van de kaderteams. Aan het einde van het seizoen kost het extra veel inspanning om alle teams op tijd te vormen. De uren die hier in gaan zitten zijn niet op 2 handen te tellen.

Mijn motto is dat het belangrijk is om zoveel mogelijk te lachen. Lukt niet altijd maar je kan op zijn minst je best doen.

Was getekend,  Ton van der Laan

Ik wil graag het stokje doorgeven aan Jorina Biersteker. Zij is al jaren lijncoördinator bij Forescate en steekt erg veel tijd in onze club.