De training van 14 april 2010
Beste F-jes,

Woensdag 14 april is er natuurlijk weer training zoals altijd.
Maar toch zal de training niet zoals altijd zijn.

Naast de gewone trainingsoefeningen hebben we deze week iets speciaals georganiseerd, namelijk een zogenaamde "shootout".

Bij de grote hockeytournooien wordt tegenwoordig de Shootout gebruikt om de winnaar te bepalen als de wedstrijd in afgelopen in een gelijkspel en dus zonder een winnaar.
Vroeger werden er dan "strafballen" genomen, tegenwoordig dus de "shootout".

We hebben woensdag 4 echte keepers die het doel zullen verdedigen, en iedereen van de F-jes krijgt dus een kans om bij deze keepers te scoren, maar dat zal behoorlijk moeilijk zijn.  Maar ALS het lukt om de keeper op het verkeerde been te zetten en als het je wel lukt om te scooren is dat natuurlijk geweldig.

Hoe werkt een schootout ?
De shootout is een actie tussen 1 aanvaller en 1 keeper.
De aanvaller start met de bal op de 23 meter-lijn, en loopt na het fluitsignaal naar het doel om te scoren.
In de cirkel doet de keeper er alles aan om de aanvaller juist niet te laten scoren, dus die keeper moet je ontwijken of te slim af zijn binnen 20 seconden.
Zodra de bal buiten de cirkel komt, (dus ook over de achterlijn) is de shootout voorbij.
Als er een doelpunt is gescoord heeft de aanvaller een punt, als de tijd voorbij is of de bal komt zonder doelpunt buiten de cirkel, dan heeft de keeper een punt.

Voor een videovoorbeeld kun je HIER klikken.