VRIJWILLIGER-CENTRAAL Jorina Biersteker
In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te vinden op de website onder de rubriek Vrijwilliger-Centraal.

Ditmaal is de beurt aan:....................Jorina Biersteker.

Wie ben je en wat doe je in het dagelijks leven?
In het dagelijks leven werk ik als peuterleidster op "Het Kwetternest”. Ik ben getrouwd met Bob en we hebben twee dochters, Jenna (15, MB1) en Lise (14, MC1).

Hoe lang hockey je en hoe lang ben je al lid van Forescate?
In mijn jeugd heb ik altijd veel aan atletiek gedaan. Toen onze dochters begonnen met hockey ging ik zelf mee doen met de woensdagochtend trimdames en daarna nog heel even bij de dinsdagavond trimdames. Helaas raakte ik al snel geblesseerd aan mijn schouder.

Op welke manier zet je je in voor de club en op wat heb je in het verleden voor de club gedaan
?
Zeven jaar geleden werd ik gevraagd als lijncoördinator bij de F’jes. Dat ben ik al die jaren blijven doen. Vorig jaar ben ik overgestapt van HTZ Breedte naar HTZ Kader, dit jaar ben ik verantwoordelijk voor de Meisje A en B lijn Kader.

Daarnaast ben ik al een aantal jaar manager van een team, dit jaar MC1. Het organiseren van alles rondom de wedstrijden vind ik heerlijk, bovendien vind ik het ontzettend gezellig met al die leuke meiden in de dug-out.

Wat betekent Forescate en het vrijwilligerswerk voor je?
Forescate betekent veel voor me, ons hele gezin brengt enorm veel tijd door op en rondom de velden en onze weekends bestaan dan ook grotendeels uit hockey. Zaterdag kijken we naar de jeugdteams en zondag staan we, als trouwe supporters van Dames 1, ook zo vaak mogelijk langs de lijn. Natuurlijk blijven we dan ook kijken naar Heren 1.

Waar droom je van?
Ik droom al jaren, net als velen waarschijnlijk, van een paar mooie watervelden bij Forescate, zodat onze leden eindelijk eens goed kunnen trainen op een waterveld (en veel kunnen leren). Hierdoor zijn ze beter voorbereid op de wedstrijden op een waterveld. Ik vind het dan ook fantastisch dat deze droom nu uitkomt!

Waar verbaas je je over?
Ik verbaas me over mensen die langs de lijn, zelfs bij de Jongste Jeugd (met vaak een jeugdlid als scheidsrechter) staan te schreeuwen tegen scheidsrechters en spelers.

Wat is je motto?
There’s no I in team!

Aan wie wil je het stokje doorgeven en waarom?
Ik wil graag het stokje doorgeven aan Dirk Broekhuizen, lid van de sponsorcommissie, die al jaren de grote drijfveer is achter de vriendenclub.Hij steekt daar enorm veel tijd in.

Met deze leuke bijdrage van Jorina staat ook voor alle Vrijwilligers van de Maand het einde van het seizoen voor de deur. Na een hopelijk heerlijke zomer hopen wij dat Dirk in het nieuwe hockeyseizoen het eervolle stokje van Jorina wil aanpakken.

Fijne zomer!

De vrijwilligerscommissie