Wedstrijdverslagen Heren 1, Woerden en Weesp

Forescate – Woerden en Weesp – Forescate

Voor u ligt een dubbel wedstrijdverslag (Woerden en Weesp). Ondergetekende was afgelopen week namelijk full time begonnen bij een niet nader te noemen ijssalon in Wassenaar, en dan blijkt er toch minder tijd voor wedstrijdverslagen over te blijven.

Laten we beginnen bij het begin, Woerden thuis. Afgelopen zondag mochten wij, voor de laatste keer, aantreden op ons schitterende hoofdveld. 12 jaar lang was dit veld drie keer per week het middelpunt van onze levens. Hier is geschitterd, gehuild, gejuicht en gerouwd. Mijn tip is: rij voordat het veld weggehaald wordt, even langs veld 1. Iedereen op Forescate heeft wel een verhaal op of over veld 1 en ’s avonds komt dat allemaal naar boven. Wie goed luistert hoort nog de echo van sticks tegen ballen. Wie goed kijkt ziet stukjes afgebroken tanden tussen de, tot op het bot afgesleten, kunststofvezels. Wie goed ruikt, ruikt het bier, ingetrokken na de wederom een kampioenschap of promotie. Wie goed voelt, voelt de afgeschuurde knokkels en knieën. Dus na een lange periode van ups en downs gaan wij afscheid nemen van veld 1. Het ga je goed, ik hoop dat ze je voorzichtig aan stukken snijden en dan wegbrengen naar je laatste rustplaats! En bedankt voor alle mooie herinneringen, ik weet nog die ene keer dat Kevin na een AB feest op de middenstip stond met dat meisje uit A3.... maar dat is een verhaal voor een andere keer. Terug naar de wedstrijd.

Ik wil er eigenlijk niet te veel over vertellen, dus u krijgt de link van het wedstrijdverslag van onze tegenstander:

Vanaf de eerste tot de laatste minuut hebben we de wedstrijd gedomineerd, al dan niet geholpen door wat kaarten aan de kant van Woerden, met een einduitslag van 6-0!.

Dan nu de wedstrijd op Weesp uit van deze zondag. Het spektakel begon om 12:45 met rit van een uur naar het pittoreske gelegen Weesp. Nadat ook Tok en Johnno het terrein hadden gevonden, kon de voorbespreking beginnen. Een duidelijk verhaal van coach Marja. Vorige week was heel goed, zij gaan degraderen en moeten winnen, werk hard met en voor elkaar en oja.... We spelen niet op het mooie nieuwe waterveld, want dat krijgen ze niet nat genoeg (altijd leuk om te vertellen aan 15 mannen met een meer dan gemiddelde testosteron spiegel). Om 14:45 was het zover. Waar wij een storm van Weesps geweld verwachten, in een ultieme poging de drie kostbare punten te pakken, kozen zij echter voor een half-court strategie. Het geheim van deze press was dat de as volledig open werd gelaten, wat in een vrij vlotte 0-1 voorsprong voor ons resulteerde. De laatste man van Weesp besloot na een aantal succesvolle indribbelacties dat het tijd was voor een mooie schijnpass. Wij hebben binnen het team een naam voor een dergelijke bal, de zogenaamde Tok-bal, al gingen er nu wat stemmen op om dit te veranderen in: laatste-man-van-Weesp-bal. Terug naar de wedstrijd, deze bal werd eenvoudig onderschept door James die na een eenvoudige 1-2 de bal in een leeg goal kon schuiven 0-2. Vervolgens volgde een periode van minder kansen en wat meer balbezit aan onze kant. Ondanks dit vele balbezit werd na een klein foutje opeens een snelle counter opgezet. Deze resulteerde zelfs in een tegentreffer, 1-2. Daarna werd het een beetje rommelig en werd het spel ook wat ruwer. Na een paar flinke ingrepen, waarbij fysiek geweld niet geschuwd werd, werd A1 invaller Max dusdanig onder het zanderige kunstgras gestopt dat er wel een corner gegeven moest worden. Deze corner werd koelbloedig binnen gepusht door Yannick, 1-3. Niet veel later, na een goede aanval over de rechterkant, kon dezelfde Yannick dezelfde Max inspelen op de achterlijn. Deze twijfelde geen moment en zette een van zijn favoriet bewegingen in, de "vallende backhand flats”. Dit verraste de keeper dusdanig waardoor de bal verdween in de korte hoek, 1-4 en tijd om te rusten al was Lars Knoester het daar niet helemaal mee eens.

In de rust werd benadrukt, dat ondanks de wat opgefokte sfeer, wij vooral rustig moesten blijven spelen. Hoewel deze niet zo enerverend was als de eerste helft konden wij toch twee doelpunten bijschrijven. De eerste werd gemaakt door Eelco. Na een goede solo van Tycho speelde hij de bal via een Weesper voet naar Eelco. Deze draaide keurig weg bij de keeper en scoorde de 1-5. Saillant detail bij deze goal is dat Sander (onze cameraman) vorige week had afgesproken dat bij een doelpunt van Eelco in de laatste twee wedstrijden, zijn haar zou laten millimeteren. Het tweede doelpunt werd gescoord uit een strafbal en keurig binnen gepusht door Yannick.

Dan nu de laatste punten:

-Alliance en Terriërs hebben allebei gewonnen en zijn gepromoveerd, gefeliciteerd mannen.

-Volgende week spelen wij onze laatste wedstrijd thuis tegen Gouda.

-Aansluitend is er een schitterend SaThe-Dansant, met heerlijke saté van slagerij van Eijck.

-Ook de prijsuitreiking van de TOTO zal dan plaatsvinden, mocht u nog een bepaalde uitslag nodig hebben om één van de schitterend prijzen te winnen, schroom dan niet en bel gewoon. Voor een extra krat bier op het TD gaan wij vrij ver.

Voor nu: bedankt voor het lezen en tot volgende week!

Klik HIER voor wedstrijd-teaser en uitnodiging

Team Sky