bericht 3 , update veldenaanleg 2016, “van breken naar bouwen”

Update 28 juni

Diegenen die af en toe langs de velden rijden zullen hebben gezien dat er ook de afgelopen dagen weer heel veel werk verzet is.

Ons complex lijkt op dit moment meer op een kale droge hoogvlakte dan dat er nog iets van een hockeycomplex te zien is. Het gaat behoorlijk hard met de activiteiten.

In de afgelopen dagen is er vooral veel voorbereidend sloopwerk gedaan.
Alle velden zijn van de bovenste grondlagen ontdaan en alle hekwerken en ballenvangers liggen inmiddels bij de oud-ijzerhandelaar. De tegels rond de velden zijn grotendeels verdwenen en overal zijn gaten gegraven om leidingen te kunnen traceren en om voorbereidingen te treffen voor de aanleg van een sproei-installatie op veld 2. De betonranden rond de velden zijn weggehaald en de laatste hopen zand zijn afgevoerd.

Het goede nieuws is dat aan alle breekwerk nu inmiddels een eind is gekomen en dat we na een periode van "breken” nu vandaag eindelijk zijn overgegaan naar een periode waarin we zullen gaan "Bouwen”.
Onder de velden 2 en 3 is de nieuwe drainage al aangelegd en aangesloten.
Na het vertrek van de meetkundigen is er sinds vanmiddag aan de markeringspaaltjes te zien dat er vooruitgekeken wordt naar een nieuwe situatie. De hekwerkleverancier is vandaag met een voorbereidingsploeg langsgeweest.

In de komende week zullen nog wat aanvullende zaken met tussen de gemeente, de SBSSA en de aannemer afgestemd moeten worden en zullen de bouwwerkzaamheden aan de drainage van veld 1 en de nieuwe veldranden worden gedaan.

Maar niet alleen op en rond de velden is er veel werk verricht……

Er is voor het clubhuis een aanpassing in riolering en waterafvoer van de parkeerplaats gemaakt, en een groep vrijwilligers onder leiding van Paul Engels is begonnen met het aanpakken van de herinrichting van ons clubhuis.
Ook hier is al heel veel werk verzet, en zaterdag aanstaande zal ook hier met "bouwen” begonnen worden.
Natuurlijk maken ook hier "vele handen licht werk” dus als u in de gelegenheid bent om zaterdag te helpen met schilderen en timmeren vragen we u om dat even aan te geven in een mail aan : [email protected]

Als u verhindert bent zaterdag is er gelukkig nog een herkansingsmogelijkheid op 13 en 14 augustus !
Uit het afgelopen weekeinde hebben we kunnen ervaren hoe positief een dergelijke klusmiddag is en moedigen daarom uiteraard ook iedereen om zich aan te melden voor hulp !
Meer informatie zie: http://mhcforescate.nl/site/default.asp?Option=51&NewsID=1619&Volledig=1

Zie fotos voor een indruk van de activiteiten: