Indelingen D1 en H1 2016/2017

De KNHB  heeft de indelingen bekend gemaakt voor D1 en H1, die in het seizoen 2016/2017 beide uitkomen in de 2e klasse.

Zoals bekend promoveren de nummers 1 en 2 uit de tweede klasse naar de eerste klasse aan het einde van het seizoen. De nummers 11 en 12 degraderen. Voor de thuiswedstrijden van D1 en H1 zijn we benieuwd welke krachten onze nieuwe Olympische Rio-waterveld losmaakt bij onze blauwhemden.

Indeling 2e klasse B 2016/2017 H1

10e, 2e klasse B

Woerden

6e, 2e klasse A

Forescate H1 had vorig seizoen een matige competitiestart een matige competitietstart, maar draaide vervolgens op volle toeren. In de laatste 16 duels werden liefst 14 overwinningen geboekt, waardoor met afstand de 3e positie werd behaald in de tweede klasse A. Alliance en Terriërs werden net niet meer achterhaald, maar deze zegereeks geeft veel vertrouwen voor komend seizoen. In de 2e klasse B komt Forescate weer meer ploegen tegen uit de Haagse en Rotterdamse regio. Schiedam is de fusieclub van Spirit en Asvion. Spirit degradeerde als  uit de 1e klasse A en Asvion eindigde als laatste in de 2e klasse B. De fusieclub lijkt desalniettemin 1 van de kanshebbers voor promotie. Met Ommoord, Barendrecht, Rijswijk en IJssel treft Forescate de subtop van vorig seizoen uit de tweede klasse B.  Alphen en Woerden zijn bekende, lastige opponenten. Pijnacker en Voorne eindigden vorig seizoen in het rechterrijtje. Met Noordwijk en HDS treft Forescate de kampioenen uit de 3e klasse. Met onze nieuwe trainer-coach Rutger den Hartog aan het roer hebben we nu al veel zin in het komende seizoen.

Indeling 2e klasse B 2016/2017 D1

9e, 2e klasse B

Westland

5e, 2e klasse B

Forescate D1 kende een moeizaam in de 2eklasse B, maar een ferme eindsprint met een kwartet overwinningen zorgde voor een stevige positie in de middenmoot. Dames 1 lijkt kwalitatief en kwantitatief versterkt het nieuwe seizoen in te gaan. De oppositie is echter stevig. Groen-Geel en Etten-Leur zullen weer meestrijden om de bovenste plekken en dat mag ook verwacht worden van Pollux en Dordrecht, de degradanten uit de eerste klasse. Berkel, Dopie, Rijswijk, Westland en HDS zijn bekenden van vorig seizoen die eindigden van positie 5 tot en met positie10. Ommoord is een kampioen uit de 3e klasse en Houten komt uit de 2e klasse A. Een interessante poule met veel ploegen die hun ogen gericht hebben op de bovenste twee plekken. Onze nieuwe trainer-coach Hans Verheij wacht voldoende uitdagingen met zijn speelsters.