Omgang met velden, eerste weekeinde

BESTE Forescaters, coaches, managers en spelers,

Sinds kort kunnen we op Forescate spelen op onze vernieuwde velden en zijn we nog bezig met de laatste afrondende werkzaamheden.

* Op veld 1 ligt een replica van het Olympische hockeyveld van Rio, (alleen in groene kleuren),
* Op veld 2 ligt een waterveld zoals dat nu in het hockeystadion van Londen en bij nagenoeg alle topclubs uit de Duitse bundesliga ligt.
* Op veld 3 ligt nu een nieuw semi-(zand)veld.

We zijn erg trots op deze nieuwe velden en willen dat ook graag blijven.

De huidige situatie vergt natuurlijk wat extra aandacht. Door alle bouwwerkzaamheden ligt er overal nog bouwvuil en zand rond de velden. Zeker ook omdat de bestrating nog niet overal gereed is en nog zand op alle nieuwe tegelwerk moet liggen, moeten we er extra op letten de velden schoon te houden.

Deze nieuwe generatie watervelden heeft een wat andere waterhuishouding en sproeiafspraak dan de watervelden die we gewend zijn en deze velden zijn veel gevoeliger voor zand en vuil.

Daarom vragen we uw medewerking om de velden schoon, en dus van hoge kwaliteit te houden.

Vandaar ook dat we iedereen vragen omonder andere de volgende spelregels in acht te nemen:

-
De velden alleen bij de geopende ingangen te betreden en verlaten
( dus nergens over hekken klimmen, ook niet om even een doorgeschoten bal terug te halen).
Ingang naar veld 1 via de ingang aan terraszijde, naar veld 2 via ingang aan dug-out zijde.
Ingang naar veld 3 via het scheidingspad tussen de velden 2 en 3 vanaf clubhuiszijde.

-
goed en zelfs overdreven gebruik te maken van de veegmatten en borstels.

-
Toegang tot het veld alleen met schoon sportschoeisel,
dus GEEN schoenen met hakken
(dus ook bijv. geen cowboylaarzen) en geen schoenen met een zwaar profiel (bijv. bergschoenen).

-
Geen etenswaren in welke vorm dan ook op de velden.

-
Alleen teamleden en directe begeleiders binnen de hekken.

-
Alle afval in de daarvoor bestemde bakken en het veld en de dug-outs aub schoon achterlaten.

-
We hanteren op Forescate de gebruikelijke stelregel voor dug-out toewijzing, waarbij altijd de dichtst bij clubhuis gelegen dug out aan Forescateteam is toegwezen en de andere dug-out op het veld gereserveerd is voor bezoekende teams.

-
Sproei-momenten zullen de eerste weken in het wedstrijdprogramma op de tv-schermen vermeld staan, de sleutel is alleen via de wedstrijdtafel beschikbaar.

-
Door de sproei-momenten in het toch al bomvolle wedstrijdschema te moeten inpassen is het zo mogelijk nog belangrijker als voorheen om echt uiterlijk op het vastgestelde tijdstip met de wedstrijd te beginnen en te eindigen. Uitloop vanwedstrijden is niet mogelijk of toegestaan.

-
Spreek elkaar en de soms onwetende bezoekende teams gerust aan op deze afspraken.

Namens Hockeyclub Forescate BEDANKT en we wensen jullie uiteraard een fijne wedstrijd!