Wie is toch die man die iedere zondag……

Nee, niet het vlees komt snijden, dat mogen de mannen zelf doen. Nee de vraag is: wie is toch die man die iedere zondag langs de kant staat bij uw Heren 1? U kent Marja, Johnno, Sander en de jongens van de voorbereiding natuurlijk al. En dan komt er ineens iemand die de coach blijkt te zijn. Daarom stel ik mij graag kort aan u voor:

Ik ben Rutger den Hartog, 36 jaar en woon in Rotterdam. Afgelopen 7 maanden heb ik in Zuid-Amerika rond gereisd. Vandaar dat ik nu pas aansluit bij het team. Een aparte situatie natuurlijk, maar met de inzet van Marja, Johnno, Sander en Hans is dit uitstekend verlopen en kan ik nu in een rijdende trein stappen. De eerste indrukken zijn absoluut positief, waarvoor de eerder genoemde mensen alle lof behoren te krijgen. De spelers zijn gretig en staan te trappelen om het proces van beter worden te starten.

Met de vele zaken die binnen het team, daar omheen en op de club net weer een stapje professioneler geworden zijn, is het mogelijk mij te focussen op het hockey gedeelte. Maar waar komt die man op zondag dan vandaan?

Zelf heb ik maximaal in de eerste klasse gespeeld en mijn coachervaring heb ik vooral opgedaan bij clubs als Rotterdam en HDM (waar ik dit seizoen ook weer coach ben van JB1).

Na diverse topjeugdteams, assistent H1 HDM en H2 van zowel Rotterdam als HDM, heb ik nu de ambitie aan de slag te gaan als eindverantwoordelijke bij een eerste seniorenteam. Een ambitie waarin Forescate als club en H1 volledig past.

Eén van die ambities is om u langs de kant te vermaken. De betrokkenheid naar elkaar in de club is groot, hopelijk zien wij dat zondag al aan het aantal toeschouwers langs de kant.

We gaan er een mooi seizoen van maken.

Sportieve groet,

Rutger den Hartog