VOORBESCHOUWING: Uitwedstrijden Dames 1 en Heren 1

Het tweede competitieweekeinde heeft veel hockeymoois in petto. Als het zonnige nazomerweer nog even aanhoudt, is het weer uitstekend toeven op en langs de hockeyvelden. Dames 1 gaat zondag 18 september op bezoek bij Berkel en Rodenrijs en hemelsbreed niet al te veel verder neemt Heren 1 het op tegen Rijswijk.

Jeugd

Vanaf 09.00 uur start het weekeinde op ons complex met de E- en de F-jeugd die met heel veel plezier de strijd aangaan met bezoekende hockeyteams. In de D-categorie meisjes is het uitkijken naar MD3, MD5 en MD6 die graag laten zien wat ze in huis hebben. Ook MC2, MC4, MC5, MC6 en MC7 willen het thuispubliek graag laten genieten. MB3  en MA5 mogen ook op vertrouwde grond de sticks tevoorschijn halen. JD4 en JC3 zijn gastheer voor hun tegenstanders. JB2 gaat knallen op het RIO-veld en ook de wedstrijd van JA2 kan op Adegeest worden bekeken. Zondag spelen MA4 en MC8 een uitwedstrijd. Zondag 11 september worden de velden bevolkt door de Kabouters en Benjamini ‘s.

Eerste teams Jeugd

7-0-1. 7x winst en een nederlaag voor MD1 tegen het sterke Cartouche MD1. Een uitstekende start voor ons hoogste jeugdteams in de voorcompetitie. Het betekent in ieder geval dat onze eerste teams goed uit de voorbereiding zijn gekomen en dat biedt weer veel perspectief voor het restant van de voorcompetitie. MA1 neemt het zaterdag op tegen Leonidas MA3dat vorige week kansloos met 6-0 verloor van Pijnacker. Gezien de kracht van onze MA1 mag dit vanaf 14.15 uur eigenlijk niet fout gaan. MD1 is prima bezig, maar heeft de pech dat Cartouche MD1 in deze poule zit en dat is een ploeg die nog net even beter is. Zaterdag dan maar de eerste zege halen op het RIO-veld tegen Spijkenisse, aanvang 09.00 uur. Een mooie krachtmeting wordt het duel tussen JB1 en de leeftijdsgenoten van Zoetermeer JB1 om 12.30 uur op het RIO-veld. Beide ploegen wonnen hun eerste competitiewedstrijd simpel. JD1 treft medekoploper Ypenburg JD1 thuis om 10.45 uur en als die wedstrijd wordt gewonnen doet de ploeg van Steven Altenburg goede zaken.

Eerste teams Senioren

Forescate Dames 1 liet zich mentaal weer van haar beste kant zien door een 0-2 achterstand tegen titelkandidaat Groen-Geel weg te poetsen en er toch nog een meer dan verdiend gelijkspel uit te slepen. Zondag gaat Dames 1 op bezoek bij Berkel en Rodenrijs dat op de eerste speeldag met 2-0 verloor bij Rijswijk. Wedstrijden in Berkel zijn nooit gemakkelijk voor Forescate. De laatste 2 seizoenen leverden de uitduels 1x winst en 1x verlies op. Het zal aan onze Dames zelf liggen hoe het komende zondag gaat. Tip voor de Forescate-aanhang: eerst om 12.45 uur in Berkel Dames 1 kijken en vervolgens naar Rijswijk om Heren 1 te ondersteunen.

Zoals gezegd gaat Heren 1 op bezoek in Rijswijk, dat met een 2-6 zege op Pijnacker uitstekend uit de startblokken is geschoten. Beide ploegen kennen elkaar goed, omdat er geregeld in competitieverband en vriendschappelijk tegen elkaar is gespeeld de laatste jaren. Het is al jaren zo, dat Forescate Heren 1 voor Rijswijk een soort ‘angstgegner’ is en wat ons betreft moet dat nog maar even zo blijven. Heren 1 moest onder leiding van Rutger den Hartog een helft wennen tegen Alphen, dat over een gevaarlijke ploeg beschikt. Na de 0-0 ruststand volgde een kwartet doelpunten en dat resulteerde in en belangrijke 4-0 overwinning. De start is dus goed geweest en er is Heren 1 alles aan gelegen om zich niet te laten verrassen in Rijswijk waar het eerste fluitsignaal om 14.45 uur klinkt.

Overige senioren en veteranen

Dames A ontvangt om 11.00 uur Klein Zwitserland en Dames 3 speelt om 11.00 uur op het RIO-veld tegen HGC. Op hetzelfde veld neemt H3 het om 13.00 uur op tegen Scoop en gaat Veteranen B op zoek naar drie punten vanaf 13.00 uur tegen Noordwijk.

Ik wens onze hockeyteams veel plezier en goede resultaten toe.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate