Nipte 2-1 zege Dames 1

Zondag 25 september stond in het teken van de opening van de nieuwe velden. Natuurlijk gingen wij voor de volle punten bij deze derde competitiewedstrijd!

Hans waarschuwde ons om HDS niet te onderschatten.

We begonnen goed aan de wedstrijd en we leken de bovenliggende partij. Dit werd halverwege de eerste helft beloond met de 1-0 van Milou na een prachtige actie van Lotte de Bruin wat ons op een voorsprong bracht. Na deze 1-0 verliep de wedstrijd moeizamer. Hierdoor gingen we met deze kleine voorsprong de rust in.

Helaas raakte Lisa geblesseerd in de eerste helft aan haar knie, waardoor zij de wedstrijd niet kon afmaken.

In de tweede helft waren we op zoek naar de tweede goal. Aangezien dit veel tijd nam, rook HDS de kans en maakte de 1-1, waarbij een vrijstaande spits met een prachtige backhand de punt kon scoren. Hierdoor werden we wakker geschud en konden ternauwernood de 2-1 maken. De aanval kwam over links waarbij Lotte de Bruin de bal terug legde in de cirkel op Lotte van der Pols die afmaakte op het doel: 2-1.

Al met al waren we niet tevreden over de wedstrijd; HDS kreeg de kans om haar eigen spelletje te spelen en het ging op het eind meer om het vechten voor de bal dan techniek. Maar de 3 punten zijn binnengehaald! We staan nu op een gedeelde derde plaats. Volgende week treffen we Dordrecht uit.