VOORBESCHOUWING: Uitwedstrijden D1 en H1

Na de geweldige opening van onze vernieuwde velden op zondag 25 september, pakken we zaterdag 1 oktober en zondag 2 oktober de draad weer op. Zaterdag wacht ons weer een hockeyinvasie van de jeugd. Zondag gaat Dames 1 op bezoek bij voormalig eersteklasser Dordrecht en is Heren 1 te gast bij voormalig derdeklasser Noordwijk.

Jeugd

Talrijke E- en F-jeugdteams bevolken de velden op zaterdagmorgen van af 09.00 uur. MD2, MD4, MD5 en MD7 spelen op vertrouwd terrein en ook MC3, MC5 en MC8 hoeven Voorschoten niet uit. B2 treedt aan op het RIO-veld en ook MB4, MB5, MB6 en MB7 zullen het eigen thuispubliek willen vermaken. Ook MA2 en MA4 zijn te zien op het RIO-veld, maar een bezoekje aan MC5 is eveneens de moeite waard. JD2, JC2 en JC4 staan als eerste op het wedstrijdformulier en zijn gastheer voor hun opponenten. Zondag speelt JC3 uit en komen ook de Benjamini ’s en Kabouters in actie.

Eerste elftallen Jeugd

4-1-3. Een aardige score derhalve vorige week. Meest in het oogspringend was het duel tussen Leonidas JA1 en JA1, dat eindigde in een 3-3 gelijkspel. Winst was er voor MA1, MB1, JB1 en JD1.

MC1 speelt zaterdag thuis tegen Zoetermeer MC2 om 09.00 uur en is weer toe aan een zege na twee nederlagen op rij. JA1 ontvangt om 16.00 uur Pijnacker JA1. Normaliter volstaan in de laatste twee duels twee royale zeges in de slotwedstrijden voor plek 1, omdat het Voorschotense doelsaldo 12 goals beter is dan dat van Leonidas. JC1 had zijn dag niet en verloor bij Victoria. Tegen Cartouche JC2 moet Forescate om 10.45 uur proberen de schade te herstellen. Bijzondere aandacht voor de topper in Rotterdam tussen Victoria MA1 en Forescate MA1. Onze meiden staan 2 punten voor en moeten dus minimaal gelijkspelen. JB1 kan plek al veiligstellen als het de topper bij Barendrecht JB1 wint.

Eerste elftallen

Slechte wedstrijden moet je winnen als je bovenin wil meerdraaien. Dames 1 speelde niet best tegen HDS, maar door een winnende goal vijf minuten voor tijd werd het wel 2-1. Daardoor staat het gedeeld 3e met Etten-Leur achter het verrassende Rijswijk en Houten. Zondag speelt Forescate in Dordrecht tegen de degradant uit de eerste klasse. De start van Dordt valt niet mee in de tweede klasse, want alle duels gingen verloren. Dit was echter wel tegen de top 3. We zijn benieuwd wat de formatie van Hans Verheij kan klaarmaken en we hopen op drie punten. Aanvang 12.45 uur.

Forescate H1 was misschien wel één van de topfavorieten in de tweede klasse in de ogen van de buitenwacht. De realiteit leert echter dat Forescate na drie duels met drie punten gelijk staat met promovendus Noordwijk, de tegenstander van zondag vanaf 14.45 uur. De nederlagen tegen Rijswijk en HDS waren enigszins verrassend, maar daarom is de uitdaging juist groter om in Noordwijk de volle winst te behalen. Noordwijk werd vorig seizoen overtuigend kampioen van de derde klasse en zal alles doen om Forescate beentje te lichten.

Senioren en veteranen

Heren 3 zien we zondag op het RIO-veld tegen Voorhout om 13.00 uur en ook Veteranen B mag het op ons hoofdveld Pollux zo lastig mogelijk maken. Dames A ontvangt op het RIO-veld om 11.00 Alliance en Dames B speelt om 15.00 uur tegen Leonidas. Dames 3 treedt om 13.00 uur eveneens aan tegen Leonidas.

Ik wens al onze teams veel hockeyplezier en mooie resultaten toe.

Jelle Raap

MHC Forescate