Opleiding scheidsrechter jeugdleden
Als je in een B-team of C1-team speelt, moet je dit seizoen je scheidsrechterskaart halen als je die niet al hebt.

In februari zijn examens voor de C1 teams. Voor de BSN teams wordt een aparte avond gepland. De indeling voor november is:

15 november 19:00 JA3, JB1, JB2, MA3
15 november 20:00 MA4, MB1, MB4, MB5
22 november 19:00 MB2, MB3
22 november 20:00 JA1, MA1, MB6

De club vindt het belangrijk dat alle hockeywedstrijden gefloten worden door goede scheidsrechters. Dat geldt voor alle teams. En jij kunt daar een bijdrage aan leveren. Door een opleiding tot clubscheidsrechter te volgen en daarna af en toe een wedstrijd te fluiten. En als je dat leuk vindt, zijn er volop kansen om je verder te ontwikkelen.

Als B-of C1 jeugdlid hockey je zelf natuurlijk al weer een paar jaar en je zal de spelregels dus al grotendeels moeten kennen. Daarom verwachten we dat het niet teveel moeite hoeft te kosten om de opleiding te volgen. In een maand moet het zeker lukken.
De KNHB heeft een e-learning ontwikkeld waarmee je je kunt voorbereiden op het examen. Dit betekent dat je je tijd helemaal zelf kunt indelen. Je krijgt een email met de link naar de site en gegevens over hoe je kunt inloggen.

Om je een beetje op weg te helpen, wordt op dinsdag 8 november een uitlegavond gehouden waarin de belangrijkste regels worden besproken en je vragen kunt stellen over situaties die je lastig vindt. Deze avond is niet verplicht, maar je kan er wel je voordeel mee doen.
Meld je aan op [email protected].

We gaan er natuurlijk vanuit dat je direct slaagt voor het examen clubscheidsrechter. Na het examen kan je jouw eerste ervaring opdoen als scheidsrechter op een niveau dat bij jou past en de club zorgt voor begeleiding.

Veel succes!

Wiebe Bijlsma,