Dames 1 klopt Westland

Op zondag 16 oktober 2016 kwam de zon weer eventjes achter de wolken vandaan. Met zo’n 20 graden stond de uitwedstrijd bij Westland Dames 1 op het programma. Hoewel Westland onder ons stond, moesten wij ze niet onderschatten. Vorig jaar hadden wij immers 2x van hen verloren. Dit blijft altijd een lastig potje, verwoordde coach Hans Verheij.

Na een goede/lange warming-up en een lekkere harde yell begonnen wij de wedstrijd al direct fel. Vooral in de eerste helft waren wij veel op hun helft en creëerden veel mooie kansen. Helaas wilde de bal niet meewerken, waardoor het de eerste 20 minuten nog 0-0 stond. Het bleef spannend, maar na een niet benutte strafcorner van Westland scoorden wij uit de daaropvolgende counter. Over links bediende Lotte de Bruin uiteindelijk Martine, die de bal netjes langs de keep pushte, YES 1-0!

Strafcorners

Westland hield de spanning erin en creëerde ook kansen, waaronder veel strafcorners. Dankzij uitstekende reddingen van keepster Philiqe Immink en door onze geweldige lijnstopper Amber Schonk scoorde Westland niet.

Backhandpass

We moesten doorzetten, strijden en de volle 100% procent geven om uiteindelijk met 3 punten van het veld af te lopen. Ook in de tweede helft veroverden we veel de bal en kregen we kansen in de cirkel. Esther onderschepte over links goed de bal, waarna Jorin Milou Raap de diepte in stuurde. Op de brommerT, zoals Lotte van der Pols altijd zegt, toeterde Milou alle verdedigers weg waardoor ze via een uitstekende backhandpass Lotte de Bruin voor open doel zette;  het scorebord veranderde in 0-2.

Westland

Ondanks de voorsprong bleef Westland vechten voor de bal en liet zich niet kennen. Via duwen en trekken worstelden ze zich er doorheen, waardoor de bal op een onwaarschijnlijke manier via een tip het goal in vloog. Ja, een mooi doelpunt, maar of het nu pech was of dat de speler van Westland enorm geluk had, laten we in het midden.

1-2

De scheids keek op zijn klok, nog 2 minuten te gaan. Met man en macht zorgden wij ervoor dat de bal ver van ons doel bleef. Als vechtende honden persten wij onze laatste energie eruit. Futtt, eindsignaal : Westland – Forescate: 1-2! Een overwinning waar wij allen erg trots op mogen zijn. Wij klimmen nu naar de 2e plek in de tweede klasse. Wie had dat verwacht?!

30-10 thuis

Volgende week zijn wij lekker een weekje vrij. MAAR zet het alvast in de agenda en vergeet het vooral niet:  zondag 30 oktober om 12:45 uur spelen wij thuis tegen de huidige nummer 1: Etten-Leur, die een voorsprong heeft van 3 punten. Moedig ons aan!! Help jij ons naar de overwinning?

Dames 1