Wedstrijdverslag Dames 1, 30 oktober 2016
De laatste zondag van oktober was een belangrijke dag voor ons. Na een heerlijk weekendje vrij, stond ons vandaag een zware wedstrijd te wachten. De tegenstander moest van ver komen, wij speelden vandaag tegen de nummer 1 Ettenleur. Maar na deze wedstrijd, hoefde het niet zo te zijn dat Ettenleur daar nog steeds zou staan. Want ja… wij kunnen deze plek over gaan nemen!

Zoals dan ook wel te verwachten was: 15 gespannen koppies in de kleedkamer. Niet helemaal compleet, maar dankzij Julia Hoekstra en Eleanor van Dijk van respectievelijk MB1 en MA1, konden wij met een sterk team de wedstrijd starten. Dank jullie wel voor het invallen!

Na een scherpe voorbespreking van coach Hans Verheij, startten we om 12.45 uur de wedstrijd. Het was meteen vanaf minuut 1 erop of eronder. Wij kozen voor het eerste, direct volle druk. Ettenleur was hierdoor even de weg kwijt en zo wisten wij het eerste kwartier te domineren. Zonder resultaat helaas. Na een kwartier kwam ook Ettenleur beter in de wedstrijd. Er werd snel gepasst en gecombineerd en precies op het juiste moment kwam Julienne Moll de cirkel binnen via de achterlijn en gaf de bal voor op Lotte de Bruin: 1-0. Zo gingen we ook de rust in.

De tweede helft werd een pittige. Ettenleur ging steeds meer druk zetten en daardoor ontstonden er kansen over en weer. Maar Philique Immink stond fantastisch te keepen en wij gaven niet op. Door een strafcorner van Milou Raap en een klein beetje hulp van Ettenleur konden we de stand vergroten: 2-0. We kregen steeds meer vertrouwen, ook dankzij alle positieve supporters langs de lijn! Doordat de bal voor het doel op een voet van een Ettenleur speelster kwam, kregen wij richting het eind van de wedstrijd nog een strafbal. Sabine Gestman, die niet helemaal fit was, nam toch de verantwoordelijk om heel koelbloedig de bal hard en laag in te pushen. 3-0, nu kon het niet meer misgaan. Of nou ja, nog een beetje dan. Door de vermoeidheid werden we iets slordiger en kon Ettenleur nog de 3-1 maken. Na 70 minuten klonk het eindsignaal.

Met vermoeide benen en het zweet op ons voorhoofd, konden we toch nog een grote glimlach produceren: we staan nummer 1! We worden op de voet gevolgd door Ettenleur, Houten en Rijswijk. Houten en Rijswijk zijn onze komende 2 tegenstanders. Volgende week Houten uit, de week daarna Rijswijk thuis. Twee belangrijke wedstrijden, dus alle support is meer dan welkom!!

Tot snel!
Liefs, Dames 1