Enthousiastelingen gezocht die onze beginnende fluiters willen begeleiden

De scheidsrechterscommissie zoekt begeleiders voor de beginnende fluiters. Jaarlijks haalt een groep junioren hun scheidsrechterskaart. Vervolgens moeten ze ervaring opdoen op het veld. Dit gebeurt de eerste wedstrijden met begeleiding. Hiervoor hebben we hulp nodig.

Wat wordt er verwacht van de begeleider:

• Bovenal een  positieve  en coachende houding

• je ondersteunt de beginnende scheidsrechters van begin tot einde van de wedstrijd.

• Ruim voor de wedstrijd kom je samen, bespreek je een aantal punten (o.a. positie, duidelijkheid) e en zorg je ervoor dat hij/zij vol zelfvertrouwen het veld op gaat.

• Tijdens de wedstrijd kijk je als begeleider van achter de boarding met de scheidsrechter mee en coach je alleen als hij/zij om hulp vraagt of  als het op essentiële punten fout gaat

• Tijdens de rust laat je laat de startende scheids  zijn/haar ervaringen vertellen en je bespreekt eventuele aandachtspunten.

• Na de wedstrijd neem je tijd voor een evaluatie met de scheidsrechter.

De KNHB heeft een korte handleiding voor begeleiders en beginnende fluiter ontwikkeld. Deze is verkrijgbaar op de club.

Heb je ervaring met fluiten en vind je het leuk om de jonge fluiters op weg te helpen Meld je zo snel mogelijk aan bij Patrick van Vliet, of stuur een mailtje naar  de scheidsrechterscommissie, [email protected]. Zet in de mail je naam, mailadres en telefoonnummer, dan nemen we daarna contact met je op voor verdere afspraken.

Dank namens de beginnende scheidsrechters.