VOORBESCHOUWING: We gaan weer beginnen!!

Bijna 3,5 maand was het wachten op de hervatting van de veldcompetitie. Vooral de jeugd heeft met veel plezier in de zaal gehockeyd, maar het is fijn dat vanaf zaterdag 11 maart de veldcompetitie weer start. Liefhebbers van Heren 1 en Dames 1 moeten een stukje rijden, want H1 speelt uit bij Alphen en D1 in Wassenaar bij Groen-Geel.

Jeugd

Onze 6-, en 8-tallen bij de E-, en F-jeugd mogen zaterdagmorgen 11 maart de hockeyvelden op om hun wedstrijdjes af te werken. Reken maar dat het enthousiasme er vanaf zal spatten. Bij de meisjes D zijn er voor vrijwel alle Forescateteams thuiswedstrijden, dus van MD2, MD3, MD5, MD6 en MD7. Ook MC4 en MC8 zijn op ons eigen sportpark te bewonderen. MB2 en MB3 zullen alles doen om te winnen en misschien stimuleert daarbij het spelen op het RIO-veld nog een beetje extra. Ook MB5 en MB6 spelen op vertrouwde grond. JD2 en JD3 rekenen op een forse schare thuissupporters. JB2 en JC2 staan komend weekeinde als eerste op het wedstrijdformulier. JA3 treedt aan op het RIO-veld en ook JA2 speelt op Adegeest. De zondagmorgen staat in het teken van de Kabouters en Benjamini ‘s.

Eerste teams jeugd

MA1, de nummer 2 in Super A, neemt het in Huizen op tegen MC Huizer MA1. Als wordt gewonnen staat Forescate stevig op de tweede plek, omdat Bully (de nummer 3) op bezoek gaat bij de ongenaakbare koploper Cartouche. MB1 staat eveneens 2e, maar dan in de Topklasse. Wil het in het spoor blijven van Victoria, dan moet de thuiswedstrijd om 17.30 uur tegen middenmoter Zoetermeer gewonnen worden. MC1 speelt uit in Voorhout. MD1 is heringedeeld en start de nieuwe competitie met een thuiswedstrijd tegen Bleiswijk MD1 om 09.00 uur op het RIO-veld.

JA1 start in de Topklasse met een uitwedstrijd tegen Leonidas JA1. Ook voor JB1 is Leonidas de eerste opponent met als grote verschil dat JB1 om 14.15 uur thuis speelt op het RIO-veld. Geen gemakkelijke klus, want de nummer 2 van de ranglijst heeft 3 punten meer dan Forescate. JC1 gaat op bezoek bij Alphen JC1. Evenals bij MD1 is ook JD1 in een nieuwe poule geplaatst en start bij HDS JD1.

Eerste elftallen senioren

Forescate Heren 1 start de tweede competitiehelft in de tweede klasse met een uitwedstrijd bij Alphen. De thuiswedstrijd leverde een eenvoudige overwinning op. Halverwege de competitie is Forescate de winterskampioen en staat Alphen 8e. Forescate werd vorige week op eigen veld nog wel kansloos uitgeschakeld in de 3eronde van de beker tegen USHC, de koploper in de eerste klasse. Tijdens de oefenperiode werd een pittig oefenprogramma afgewerkt, onderbroken door de krokusvakantie en skivakanties. Ook ging H1 op teamweekeinde en dat was bijzonder geslaagd. Eén van de concurrenten van Forescate, HDS, speelde overigens zondag 5 maart de gestaakte wedstrijd tegen Noordwijk uit en kwam niet verder dan 2-2.

Het vizier is nu volledig gericht op de uitwedstrijd tegen Alphen op zondag 12 maart, aanvang 14.45 uur. Coach Rutger den Hartog, die zijn contract met twee jaar heeft verlengd, beschikt over een fitte selectie nu ook Lars Knoester na een zware blessure weer helemaal terug is. Of Forescate nog steeds beschikt over de goede vorm van voor de winterstop, zien we snel genoeg. Het mag duidelijk zijn dat iedereen uitkijkt naar het duel met Alphen en dat alles zal worden gedaan om de reeks van 6 gewonnen competitieduels een vervolg te geven.

Ook Dames 1 heeft inmiddels alweer een fors aantal oefenwedstrijden achter de rug. De huidige nummer 3 van de tweede klasse begint 12 maart om 12.45 uur met een lastige uitwedstrijd tegen Groen-Geel. De Wassenaarse dames begonnen als één van de promotiekandidaten aan de competitie, maar zijn inmiddels toch een beetje weggezakt op de ranglijst en hebben 5 punten minder dan Forescate. De brigade van Hans Verheij zag de Top 2 in het slotduel voor de winterstop ineens uit het zicht verdwijnen door een onverwachte nederlaag bij Dopie. Ook D1 ging tijdens de winterstop op teamweekeinde in het kader van de teambuilding. Hopelijk levert de derby tegen Groen-Geel zondag een goed resultaat op.

Overige senioren en veteranen

Op het RIO-veld wordt het hockeybal om 11.00 uur geopend door Dames A dat Craeyenhout ontvangt, waarna Dames 4 om 13.00 uur het stokje overneemt voor de wedstrijd tegen HGC. Om 15.00 uur is het de beurt aan Dames B dat Berkel treft. Dames 3 neemt het om 11.15 uur op tegen LOHC op het Tokyo-veld, gevolgd door H3 dat om 13.15 uur de sticks kruist met Dopie. Veteranen  B sluit de rij om 15.15 uur en wel tegen de Alblasserwaardse HC Souburgh.

Ik kijk uit naar het eerste veldhockeycompetitieweekeinde en wens alle teams veel hockeyplezier en goede resultaten toe. Tevens wil ik al onze scheidsrechters, coaches, managers, barmedewerkers en andere vrijwilligers veel succes toewensen en vanaf deze plek bedanken voor hun goede werk.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate