VOORBESCHOUWING: H1 en D1 op bezoek bij HDS

De lente is in aankomst, de temperatuur blijft ruim boven de 10 graden en dus is het lekker hockeyweer. Het weekeinde van 25 en 26 maart staat weer bol van de leuke hockeyontmoetingen. H1 en D1 spelen zondag 26 maart een uitwedstrijd bij HDS.

Jeugd

De zaterdag begint met de verrichtingen van onze E- en F-jeugd. MD2, MD3, MD4 en MD6 komen op eigen veld in actie en datzelfde geldt voor MC2, MC3, MC4, MC5 en MC6. In de B- en A-categorie staan alleen MB5 en MB6 ingeroosterd voor een thuisduel. JC2 en JD3 zijn zaterdag gastheer voor hun opponenten. JB2 rekent ook op een forse schare Voorschotense fans. JA2 en JA3 treden aan op het RIO-veld. Zondagmorgen is het weer de beurt aan onze Benjamini’s en Kabouters. Speciale attentie voor de wedstrijd van ons G-team om 10.00 uur op het Tokyo-veld tegen Leonidas.

Eerste teams jeugd

4-0-4. De aandachtige lezers van deze voorbeschouwingen weten inmiddels wat dit betekent. Bij

de hoogste jeugdteams waren er 4 overwinningen te begroeten, waar dan 4 nederlagen tegenover stonden. Winst was er voor MD1, JC1, MC1 en MA1. Zaterdag 25 maart ontvangt MA1 het onderaanstaande Quick Stick MA1 om 14.15 uur. MA1 staat 2e in de Super A met 4 punten voorsprong op de achtervolgers. MC1 speelt in alle vroegte (09.00 uur) op het RIO-veld tegen HGC. MC1 is inmiddels medekoploper en dus goed op dreef. Op hetzelfde veld speelt MD1 tegen Hudito MD1 en wil graag de zege bij Berkel een vervolg geven. JB1 is op zoek naar een overwinning en de eerste gelegenheid is zaterdag om 12.30 uur tegen Berkel op Adegeest.

Eerste elftallen senioren

D1 schudde Berkel van zich af door met 2-1 te winnen, maar gemakkelijk ging het niet. Door dit resultaat handhaaft Forescate zich in de top 4 van de tweede klasse, maar het team kan beduidend beter dan ze zondag lieten zien. Die gelegenheid krijgt het zondag tegen het als 11egeklasseerde HDS, dat de laatste 2 duels liefst 13 goals moest incasseren. Forescate moet in staat zijn om met drie punten op zak de terugreis te aanvaarden. Dit duel begint om 12.45 uur.

H1 leek lange tijd op een nederlaag aan te koersen in de topper tegen Rijswijk, maar een sterke eindsprint zorgde wederom voor een comeback: 2-2. Op de ranglijst is Schiedam weer langszij gekomen op plek 2. Tegenstander HDS won verrassend in Voorschoten op de 3e speeldag, maar wacht nu al vier duels op een zege. Toch bedraagt de achterstand op Forescate slechts vier punten. Onze blauwhemden vinden het na 2x 2-2 gespeeld te hebben ook tijd worden voor de volle winst, dus er staat heel wat op het spel zondag vanaf 14.45 uur.

Overige senioren en veteranen

Op de Voorschotense hockeyvelden zijn zondag 26 maart diverse duels te aanschouwen. Dames A treft om 11.00 uur Cartouche en Dames 3 neemt het om 11.15 uur op tegen Alecto op het RIO-veld. Dames 4 ontvangt om 13.00 uur KZ. Veteranen B gaat de strijd aan met Schoonhovense MHC vanaf 13.15 uur.

Ik reken op sportieve confrontaties in het veld en hoop op mooie overwinningen.

Jelle Raap

Voorzitter MHC Forescate