Leontine Diemel VRIJWILLIGER-CENTRAAL

In deze rubriek wordt regelmatig een vrijwilliger voorgesteld zodat de mensen achter Forescate beter bekend worden en om hen op deze manier eens uit de schaduw te halen en in een welverdiend zonnetje te zetten. De eerste twee weken staat het artikel op de voorpagina daarna blijven de artikelen terug te vinden op de website onder de rubriek Vrijwilliger-Centraal.

Ditmaal is de beurt aan: Leontine Diemel

Wie ben je en wat doe je in het dagelijks leven?

Ik ben de moeder van Ruben en Julia, de vrouw van Gijs en de tante van Fleur, Mees en Jip. In het dagelijkse leven ben ik interim-instituutsmanager Bestuurskunde bij de Universiteit Leiden.

Hoe lang ben je al lid van Forescate?

Ik ben geen hockeyer maar Ruben en Julia hockeyen al vele jaren met plezier bij Forescate.

Op welke manier zet je je in voor de club?

Bij Forescate ben ik coördinator maatschappelijke projecten en geef ik samen met Paul Engels, Arlette Fransis, Twanneke Nijhuis, Adee de Kock, Alexander Faber, Martine Goes, Cassandra Appelman en de heer Cornet vorm aan de pilot  ‘Sportclub als Buurthuis van de Toekomst’. Met de pilot willen we dat zoveel mogelijk mensen plezier beleven aan onze fijne accommodatie, zowel leden als niet-leden. Het is mooi als velen zich thuisvoelen op de club en in Voorschoten.

Wat betekent Forescate en het vrijwilligerswerk voor je?

Forescate is een sportieve en gezellige familieclub. Het vrijwilligerswerk is voor mij vooral fun; door deze pilot is de Taalklas iedere week bij ons en kunnen senioren elke maand bij ons sporten. Daarnaast zijn we met alle organisaties op Sportpark Adegeest in gesprek om in de zomervakantie sportclinics aan te gaan bieden voor kinderen. Daar word ik heel blij van!

Waar droom je van?

Ik juich dit soort activiteiten van harte toe. Het maakt de club alleen maar leuker.

Waar verbaas je je over?

Ik ben altijd weer verbaasd dat zoveel mensen enthousiast zijn over deze pilot; zowel clubleden als niet-clubleden. Ook vind ik het leuk om te zien dat er steeds meer ideeën opborrelen.

Wat is je motto?

Laat je verbazen en verrassen in het leven!

Aan wie wil je het stokje doorgeven en waarom?

Ik wil het stokje doorgeven aan Cassandra Appelman. Ze is lid van de pilotgroep en voorzitter van de communicatiecommissie. Ze is altijd bereid mee te denken over communicatie en mee te schrijven aan persberichten, flyers en websiteteksten. Het Forescate magazine is mede dankzij haar inzet tot stand gekomen. Kortom, Cassandra is een zeer loyaal lid. Met recht is zij dus nu vrijwilliger van de maand!

Leontine in projectgroep ‘Sportclub als Buurthuis van de Toekomst’.