Titel- en promotiekandidaten MHC Forescate

Op welk niveau je ook hockeyt, het blijft leuk om kampioen te worden of te promoveren. Daarom zullen we vanaf deze week de titel- en promotiekandidaten in de gaten houden. De meeste jeugdteams spelen nog 4 duels, de senioren nog 6 wedstrijden.

Nog 6 duels

Heren 1. Heeft 4 punten achterstand op promotieplek 2 in de tweede klasse, die in handen is van OMHC. De meer dan onterechte nederlaag in Ommoord deed pijn op de ranglijst, maar een mooie zegereeks kan nog altijd promotie betekenen.

Nog 5 duels

MD1. Leidt de dans met 1 punt voorsprong op Bleiswijk en 2 op Hudito. Forescate moest even op gang komen na de winterstop, maar heeft het juiste ritme gevonden.

MD2. Twee punten bedraagt het verschil met koploper Voorhout, dus Forescate heeft nog alle kans om  de bordjes te verhangen.

JD2. Koploper met 3 punten voorsprong op Rijswijk dat op de slotdag ook in Voorschoten op bezoek komt.

JD4. Halverwege de competitie liefst 4 punten voorsprong op Alphen, dus de vooruitzichten zijn goed voor JD4.

MD6. Slecht 1 gelijkspel en veder alleen overwinningen. KZ en Kieviten zijn de naaste belagers.

Nog 4 duels

MA1. Doet het uitstekend in Super A. Cartouche wordt kampioen, maar Forescate kan een plek in de top 3 nauwelijks meer ontgaan. In de strijd om plek 2 is HIC de grote concurrent met een achterstand van 1 punt. Een tweede plaats zou echt een bijzonder knap resultaat zijn.

JA2. Met 10 punten voorsprong op Kieviten, kan de titel JA2 eigenlijk niet meer ontgaan. Op 6 mei kan het kampioenschap worden binnengehaald bij winst in de uitwedstrijd tegen HDM.

MA4. Dit team is in een felle strijd verwikkeld met Cartouche en Craeyenhout die één punt meer hebben.

MA6. Twee punten is slechts het verschil met koploper Pijnacker, dus alles is nog mogelijk

MB1. Spelend in de Topklasse. De laatste weken weer prima op dreef. Forescate staat 2eop 3 punten achter koploper Victoria, dat op de slotdag van de competitie in Voorschoten op bezoek komt

MC1. De titelstrijd lijkt te gaan tussen Rotterdam en Forescate die beide 27 punten hebben. Op de slotdag van de competitie ontmoeten beide ploegen elkaar in Rotterdam.

JC1. Was koploper, maar een nederlaag tegen Rapid betekende dat Voorne nu 1 punt meer heeft. Toch heeft Forescate alles in eigen hand, want Voorne komt nog naar Adegeest.

MC2. Deelt de eerste positie met Alecto, terwijl Ring Pass op 1 punt volgt. Op de slotdag spelen Alecto en Foerscate tegen elkaar.

JC2. De ongenaakbare koploper met 30 punten uit 10 duels. Alleen Ring Pass staat nog enigszins in de buurt op 8 punten achterstand. Het kampioenschap is alleen een kwestie van tijd.

MC6. Het verschil tussen de titelkandidaten Rotterdam en Forescate bedraagt slechts 2 punten met op de slotdag het tussen beide koplopers in Rotterdam.

Nog 3 duels

JC4. Een heuse battle met Ypenburg dat 1 punt minder heeft dan Forescate. Kieviten zit nog enigszins op het vinkentouw.

Nog 2 duels

G-team. Doet het prima en staat op een knappe 2e plek achter Gouda. Slechts 1x verloor Forescate, juist van de koploper.