Titel- en promotiekandidaten MHC Forescate per 8 mei

Op welk niveau je ook hockeyt, het blijft leuk om kampioen te worden of te promoveren. Daarom zullen we vanaf deze week de titel- en promotiekandidaten in de gaten houden. De meeste jeugdteams spelen nog 3 duels, de senioren nog 5 wedstrijden. De eerste kampioen is ook al bekend en dat is JA2 geworden.

Nog 5 duels

Heren 1. Heeft ook na de winst op Woerden 4 punten achterstand op promotieplek 2 in de tweede klasse, die in handen is van OMHC. H1 is wel langszij gekomen bij de IJssel en dat is zondag de volgende opponent in Nieuwerkerk.

Nog 4 duels

MD1. Versloeg naaste belager Bleiswijk zaterdag met 0-5, waardoor nu Hudito als enige serieuze concurrent is overgebleven met 2 punten achterstand. Zaterdag eerst Berkel zien te verslaan, waarna de uitwedstrijd bij Hudito volgt.

JD2. Nog steeds koploper na de zege op KZ. Nu bedraagt de voorsprong liefst 4 punten op Dordrecht, dat op 20 mei te gast is in Voorschoten.

JD4. Klopte Alecto, al ging dat moeizaam. De voorsprong op de nummer 2 is nu 5 punten en de naaste achtervolger is nu Leiden.

MD5. Staat 2emet Catwijck en die ploeg is de komende tegenstander op Adegeest. De achterstand op koploper Voorhout bedraagt 4 punten, maar die club komt een week later naar Voorschoten.

MD6. Verloor de topper met KZ met 2-1 en moest daardoor de koppositie afstaan aan deze Haagse ploeg. Forescate volgt nu op 1 punt.

Nog 3 duels

MA1. Moest met een handvol invalsters aantreden bij HBS en verloor helaas met 1-0. Daardoor raakte het de tweede plek kwijt in Super A aan HIC en dat is de ploeg die zaterdag 13 mei op bezoek komt in Voorschoten.

JA2. De eersteKampioen binnen onze jeugdafdeling. De winst van 0-6 bij HDM volstond voor deze ongenaakbare ploeg die alle 11 duels won. Onze felicitaties!!

MB1. Spelend in de Topklasse en had zaterdag geen enkel probleem met het onderaanstaande Leonidas. Zaterdag komt Derby op bezoek, dat verrassend Zoetermeer versloeg. Forescate staat 2e op 3 punten achter koploper Victoria.

MC1. De titelstrijd draait uit op een strijd tussen Rotterdam en Forescate die 30 punten hebben. Op de slotdag van de competitie ontmoeten beide ploegen elkaar in Rotterdam. Forescate wacht eerst de lastige uitwedstrijd bij Noordwijk.

MC2. Een zege bij KZ en meevallende uitslagen van de concurrentie resulteerde in een 1eplek voor MC2. Ring Pass volgt op 1 punt, Alecto op 3 punten. Op de slotdag speelt Forescate nog uit bij Alecto.

JC2. De ongenaakbare koploper met 33 punten uit 11 duels. Alleen Ring Pass staat nog enigszins in de buurt op 8 punten achterstand. Het kampioenschap kan zaterdag worden veroverd als thuis wordt gewonnen van Leonidas.

JC4. Een heuse battle met Ypenburg dat 1 punt minder heeft dan Forescate, terwijl Forescate 1 duel minder speelde. Als JC4 zaterdag wint bij De Kieviten, ziet het er zeer rooskleurig uit.

MC6. Waar Forescate zaterdag won, speelde Rotterdam gelijk. Hierdoor delen beide teams de koppositie nu met 26 punten, op de voet gevolgd door Roomburg. Roomburg is de komende tegenstander in Leiden.

Nog 2 duels

MA4. Dit team is in een felle strijd verwikkeld met Cartouche en Craeyenhout die één verliespunt minder hebben dan Forescate. MA4 gaat zaterdag op bezoek bij  Cartouche.

G-team. Doet het prima en staat op een knappe 2e plek achter Gouda. Slechts 1x verloor Forescate, juist van de koploper.