Titel- en promotiekandidaten MHC Forescate per 17 mei

Op welk niveau je ook hockeyt, het blijft leuk om kampioen te worden of te promoveren. Daarom blijven we wekelijks  de titel- en promotiekandidaten in de gaten houden. De meeste jeugdteams spelen nog 2 duels, de senioren nog 4 wedstrijden. Na JA2 is afgelopen weekeinde ook JC2 kampioen geworden. Hartelijk gefeliciteerd, jongens! Opvallend veel Forescateteams strijden nog volop mee om de titel in de diverse klassen.

Nog 4 duels

Heren 1. De titanenstrijd met die andere nummer 3 van de tweede klasse werd zondag met 1-2 gewonnen, zodat de druk van Forescate aanwezig blijft op Ommoord. De nummer 2 van de ranglijst heeft weliswaar 4 punten meer dan Forescate, maar wint de meeste duels slechts met een doelpunt verschil. Forescate kan niets anders doen dan de eigen wedstrijden winnen en dat is dan ook de opdracht zondag in de thuiswedstrijd tegen Barendrecht.

Nog 3 duels

MD1. Speelde niet groots tegen Berkel, maar de punten bleven wel probleemloos in Voorschoten. Hudito is als enige serieuze concurrent overgebleven met 2 punten achterstand. Zaterdag wordt het in Delft de wedstrijd van de waarheid, want dan gaat Forescate op bezoek bij Hudito.

JD2. Nam in Alphen een lastige klip door met 2-4 te winnen. Nu bedraagt de voorsprong nog steeds 4 punten op Dordrecht, dat op komende zaterdag te gast is in Voorschoten. De titel is een feit als Forescate er in slaagt te winnen.

JD4. Won in Alphen tegen de nummer 3 van de ranglijst en koestert nog steeds een voorsprong op de nummer 2 van 5 punten en de naaste achtervolger is LOHC. Zaterdag ontvangt Forescate Voorhout.

MD5. Staat 2e en rekende zaterdag keihard af met Catwijck. De Katwijkers hadden evenveel punten, maar dropen met een 9-1 nederlaag af. Zaterdag komt koploper Voorhout naar Voorschoten toe en die ploeg heeft een voorsprong van 4 punten.

MD6. Was de koppositie kwijtgeraakt, maar doordat KZ zaterdag gelijkspeelde en Forescate veel te sterk was voor Alecto, staat MD6 weer trots bovenaan met 1 punt voorsprong op KZ. Zaak is wel om de lastige uitwedstrijd bij Kieviten te winnen komende zaterdag.

Nog 2 duels

MA1. Is het goede gevoel even kwijt in Super A. De topper tegen HIC op Adegeest ging verloren en de bezoekers waren de terechte winnaar. Hierdoor is plek 2 nagenoeg onbereikbaar en zal MA1 zich moeten richten op positie 3, hetgeen ook een uitstekende prestatie zou zijn. Om dat te realiseren moet MA1 nog 1 punt behalen en dat kan zaterdag al gebeuren in de thuiswedstrijd tegen Huizen.

JA2. De eerste Kampioen binnen onze jeugdafdeling.

MB1. Door noodweer bij Derby ging die wedstrijd niet door op het laatste moment. Koploper Victoria won wel en staat 6 punten voor op Forescate met 1 meer gespeelde wedstrijd. Zaterdag volgt de lastige uitwedstrijd bij Zoetermeer, waar voor behoud van de titelkansen winnen een must is.

MC1. Blijft knap op titelkoers. Nu werd de zware uitwedstrijd bij Noordwijk, de nummer 3,  weer gedecideerd gewonnen en het lijkt uit te draaien op de beslissende slotwedstrijd in Rotterdam tegen de medekoploper. Daarvoor moet wel eerst worden afgerekend in eigen huis met Voorhout.

MC2. Had geen kind aan Cartouche (5-0) en koestert het punt voorsprong op Ring Pass. Zaterdag geen misstap maken in eigen huis tegen Rijswijk, waarna op de slotdag de uitwedstrijd volgt bij Alecto dat drie punten minder heeft.

JC2. Kampioen! Boekte de 12ezege op rij door Leonidas met 3-0 te verslaan. Door dit resultaat werd JC2 de 2ekampioen namens Forescate en die titel komt dit team meer dan toe. Gefeliciteerd! Ring Pass blijft op 8 punten achterstand 2e staan.

JC4. Won knap met 1-2 bij Kieviten en heeft nog maar één punt nodig om het kampioenschap te vieren. Dat punt kan zaterdag op Adegeest worden behaald als Forescate er in slaagt om HGC te kloppen.

MC6. Behaalde een uitstekende uitoverwinning bij Roomburg. Als Forescate zaterdag wint van HGC, komt het vervolgens aan op de beslissende uitwedstrijd bij medekoploper Rotterdam. Beide ploegen hebben nu 29 punten uit 12 duels.

Nog 1 duel

MA4. Zelf speelde Forescate 0-0 bij concurrent Cartouche, waardoor die ploeg twee punten minder heeft, maar nog wel een wedstrijd meer voor de boeg heeft. Craeyenhout is de lachende derde, want zij hebben nu drie verliespunten minder dan Forescate, dat zaterdag Souburgh ontvangt.

G-team. Verloor voor de tweede maal dit seizoen van Gouda, dat dus de terechte kampioen zal worden. 2e worden is echter ook heel knap.