Opleiding clubscheidsrechter
Als je tweedejaars B bent of ouder dan 16 jaar, moet je dit seizoen je scheidsrechterskaart halen als je die niet al hebt.
Je wordt dan ingedeeld voor het examen op maandag 9, dinsdag 10 of woensdag 11 oktober.

Lijkt je het leuk om te fluiten ook al ben je nog een 16 jaar of juist als ouder van een hockeyspeler? Meld je dan aan via [email protected] .

De club vindt het belangrijk dat alle hockeywedstrijden gefloten worden door goede scheidsrechters. Dat geldt voor alle teams. En jij kunt daar een bijdrage aan leveren. Door een opleiding tot clubscheidsrechter te volgen en daarna af en toe een wedstrijd te fluiten. En als je dat leuk vindt, zijn er volop kansen om je verder te ontwikkelen.

Als speler zou je de spelregels al grotendeels moeten kennen. Daarom verwachten we dat het niet teveel moeite hoeft te kosten om de opleiding te volgen.

De KNHB heeft een e-learning ontwikkeld waarmee je je kunt voorbereiden op het examen. Dit betekent dat je je tijd helemaal zelf kunt indelen. Je krijgt een email met de link naar de site en gegevens over hoe je kunt inloggen.

Om je een beetje op weg te helpen wordt op maandag 2 oktober om 20:00 in het clubhuis een uitlegavond gehouden waarin de belangrijkste regels worden besproken en je vragen kunt stellen over situaties die je lastig vindt. Deze avond is niet verplicht, maar je kan er wel je voordeel mee doen.

We gaan er natuurlijk vanuit dat je direct slaagt voor het examen club scheidsrechter. Na het examen kan je jouw eerste ervaring opdoen als scheidsrechter op een niveau dat bij jou past en de club zorgt voor begeleiding.

Veel succes!

Wiebe Bijlsma,