De voorcompetitie van de eerste- en opleidingsteams

Nagenietend van de laatste dagen van de herfstvakantie maken we ons op voor de rest van het seizoen. In de voorcompetitie hebben alle teams mogen strijden voor wat ze waard zijn wat heeft geresulteerd in een indeling voor de rest van het seizoen voor de A- t/m C-teams. De D-jeugd wordt later nogmaals opnieuw ingedeeld om de ontwikkeling op individueel gebied en van het team zo goed mogelijk te stimuleren.

Beleid en verwachtingen

Hockeybeleid en -ambities van de vereniging worden binnenkort aan de bestuurstafel besproken en, zoals in de Algemene Ledenvergadering is toegezegd, in beleid vastgelegd, zodat de actualiteit blijvend aan de (lange termijn) visie getoetst kan worden. Uitgangspunt zal in elk geval zijn dat voor ieder team het spel- en speelplezier voor op staat! Dat neemt natuurlijk niet weg dat we van onze spelers in de kaderteams verwachten dat ze er altijd ‘vol voor gaan’, ‘het maximale uit zichzelf halen’ en altijd het ‘hoogst haalbare’ nastreven.

Nieuwe klasse indeling voor de kaderteams

Super A is bereikt door ons MA1 en al eerder beschreef ik hoe trots wij als vereniging zijn op deze groep meiden en de prestatie die zij neerzetten.

JB1 kwam tijdens de play-offs helaas nipt te kort voor een plek in de Super B maar levert alsnog een geweldige prestatie door voor het tweede achtereenvolgende seizoen in de TOP-poule te gaan meespelen.

MB1, JC1 en JD1 hebben met hun coaches Tim, Lars en Steven ervoor gezorgd dat zij op subtop-niveau mogen gaan acteren in dit seizoen.

In de eerste klassezullen gaan uitkomen JA1, MC1 en MD1 maar ook de opleidingsteams MA2, JB2 en JC2 hebben in de voorcompetitie zodanig gepresteerd dat ze in de eerste klasse  mogen gaan spelen.

De opleidingsteams MB2,MC2, MC3, MD2 en JD2 zullen in de tweede klasse gaan spelen daar waar volop ruimte is voor verdere hockey ontwikkeling. Dat geldt ook voor de MD3die in de derde klasse gaat starten.

Kom kijken!

Wij weten allemaal dat de jeugd de toekomst heeft. Een steuntje in de rug kan elk team altijd gebruiken. Kom onze spelers dus aanmoedigen langs de lijn. Bijvoorbeeld bij de MD1 toppers van Milou Raap of de JD1 van Steven Altenburg. Deze teams scoorden respectievelijk 30 en 35 doelpunten in de voorcompetitie. Ik wens jullie allemaal veel spanning, sensatie en hopelijk ook veel gejuich langs de lijn.

Eugenie Zwanenburg

Bestuurslid kader a.i.