Hervatting competitie en afscheid Aad Bol

Na een weekje rust mochten de jeugdteams afgelopen weekend weer aan de competitie beginnen. De eerste wedstrijden na de nieuwe poule-indelingen bieden nieuwe kansen voor de jeugdteams. Degenen die te zware tegenstand hadden, maar ook de teams die hoog in de poule eindigden, krijgen daarmee meer gelijkwaardige teams voor de rest van de competitie. Voor de D-teams volgt na de winterstop een tweede herindeling.

Spannend zijn natuurlijk alle wedstrijden van de jeugdteams, maar de wedstrijden van MA1 zijn bijzonder gezien de hoge poule waar ze in spelen (Super A). Ouders en trouwe fans hadden lang in de auto gezeten om de dames te zien spelen. Ze moesten helemaal naar Heerenveen afreizen, waar MA1 gelijk speelde tegen de Graspiepers. Bij de overige jeugdwedstrijden was het beeld bij de gemengd met ongeveer evenveel winst, verlies en gelijkspel. Vermeldenswaard is wel de monsterzege van MD2 tegen HGC MD2. Het werd 12-1!

De senioren- en veteranenteams spelen allemaal een volle competitie. Geen herindelingen voor hen, ook al zou dat voor het gloednieuwe Dames 4 (en hun tegenstanders) wel fijn zijn. Na 7 wedstrijden staan ze ongeslagen aan kop met een positief doelsaldo van +54. Dames 1 hield de stijgende lijn vast, terwijl Heren 1, ondanks nipt verlies, aan kop bleef in de poule. Niet onbelangrijk: Heren 3 won met ruime cijfers (12-2) van HGC HJ3.

Voorafgaand aan het weekend nam de club nog feestelijk afscheid van clubicoon Aad Bol. Na een afscheidsetentje in kleine kring, ging op vrijdagavond het dak van de club met de Golden Bolparty. Het 18+ feest trok veel leden, ouders en oud-leden. Een fantastische band en top DJ stonden garant voor een geslaagde party waarbij veel werd gedanst.

Aad Bol kreeg daarbij het eerste exemplaar van het nieuwe Forescate magazine uitgereikt door Jelle Raap. Aan het magazine is hard gewerkt door Jelle Raap, Cassandra Appelman, Femke Wouters, Freddy Blommers, Conny van der Meijden, Ad de Gruiter, Rob Kluitenberg (foto’s) en Grapefish medewerkers Paul en Herbie (opmaak). Ik wil het redactieteam en de sponsoren hartelijk danken voor hun inzet en bijdragen.

Het nieuwe magazine van de club is sinds afgelopen zaterdag voor alle teams beschikbaar via de wedstrijdtafel (jeugd) en de bar (senioren). Komende zondag krijgen alle kabouters en benjamini’s het magazine mee. Veel leesplezier gewenst allemaal.

Martijn Schoonhoven

Fotograaf Ad de Gruiter