Informatie seizoensstart zaalhockey 2017-2018
Beste coaches, Managers, Aanvoerders en (Zaal)Scheidsrechters,

Hoewel we dit weekeinde nog een aantal inhaalwedstrijden op het veld zullen hebben, gaat nu ook de zaalhockey competitie 2017/2018 van start.

In voorbereiding daarop is op 28 november de jaarlijkse informatie-avond zaalhockey gehouden, en zijn in de week daarna de zaalhockeyscheidsrechters voor onze jongste jeugd teams bij elkaar geweest om over de nieuwe regels en het aanstaande zaalhockeyseizoen van gedachte te wisselen.

Het waren beide erg leerzame avonden met goede discussies, toelichting op zaalhockeyprocedures en afspraken, maar ook met een technische en tactische presentaties.

Voor diegenen die alles nog eens willen nalezen, en voor diegenen die de avond gemist hebben, treft u hieronder directe links aan naar alle belangrijke informatie die mogelijk nuttig zijn voor een geslaagd zaalhockeyseizoen.

1. Powerpoint presentatie voor Scheidsrechters :
- Klik hier voor KNHB overzicht van zaalregels vs Veldregels
- Klik hier voor de startpresentatie voor Cs+ en clubscheidsrechters door KNHB

2. De spelregels zaalhockey (bron: KNHB)
- Een handige samenvatting van verschillen tussen zaal en veld: Klik hier
- Klik hier voor de startbriefing voor Cs+ en bondsscheidsrechters :
- Klik hier voor de complete spelregels junioren en senioren:
- Klik hier voor de spelregels zaalhockey voor Jongste Jeugd.

3. De zaalleidingsdiensten
- Overzicht van alle zaalleidingsdiensten door Forescate-teams (sortering per team)  Klik hier

4. Overzichten/compleet wedstrijdschema Forescateteams.
Voor het regelen van invallers tussen coaches, voor het plannen van uw toeschouwersaanwezigheid en voor lijncoordinatoren en andere functionarissen die wedstrijden bezoeken, is er vaak vraag naar een totaaloverzicht van de alle wedstrijden die onze teams spelen. Vandaar dat u als service een overzicht op sortering van datum HIER kunt vinden.
Hetzelfde overzicht op sortering van teams kunt u HIER aanklikken.

5. Keepersmateriaal

Voor het begin van een zaalseizoen moeten de keepersuitrustingen op sommige punten gewijzigd worden. Zo zijn bijvoorbeeld aan alle teams inmiddels zaalriempjes ter beschikking gesteld. Onze tip is om voor de aanpassingen ruim de tijd te nemen, een goede montage kan best eens 30 minuten kosten !

6. Afgelastingen
In de zaalperiode zullen zo weinig mogelijk afgelastingen plaatsvinden, mede omdat zaalwedstrijden bijna nooit ingehaald worden.
Alleen bij extreme weersomstandigheden kan de districtsleiding soms een last minute afgelasting doen.  Deze afgelastingen zijn terug te vinden op de daarvoor bestemde KNHB-website:  https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/afgelastingen-seizoen-2017-2018

7. Sluiting clubhuis.
Tenslotte herinneren wij u even aan het ophalen van de keepersmaterialen uit het clubhuis, omdat het clubhuis in de winterperiode meestal gesloten zal zijn.

We wensen jullie veel plezier en succes met de wedstrijden.

Met vriendelijke groet,

MHC Forescate  Zaalhockeycommissie