Slotweekeinde Zaalhockey-competitie, ontknopingen!

Dit weekeinde is het laatste weekeinde met zaalwedstrijden in dit seizoen.

Een aantal van onze teams hebben hun laatste wedstrijden vorige week al gehad, en zijn soms voor hun eindrangschikking nog afhankelijk van de laatste wedstrijden van de tegenstanders uit hun poule.

Met Jongens A1 hebben we vorig weekeinde de eerste definitieve kampioen van dit jaar kunnen vieren.
Na winsten van 4-0 en 6-0 in de voorafgaande week, hebben de mannen in een verrassend en oer-spannend competitieslot hun directe achtervolgers ook het afgelopen weekeinde laten zien wie de betere zaalhockeyploeg is. In de eerste wedstrijd werd met 6-2 het goed en stug spelende Klein Zwitserland verslagen. In de allesbeslissende slotwedstrijd tegen de hockeyburen van Kieviten JA1 deden de mannen er vervolgens nog een behoorlijke schep bovenop en werd met 10-0 (!!) gewonnen.
Die uitslag kwam tot stand ondanks het goede spel van Kieviten, maar de inzet en wil om te winnen waren bij Forescate gewoon maximaal en daar viel eenvoudigweg maar weinig tegen te doen. Van Harte gefeliciteerd mannen en coach !
Voor diegenen die meer willen lezen over JA1: klik HIER. voor het krantenartikel over JA1 in  "" Groot Voorschoten".

Dit weekeinde zal worden bepaald wie er naast JA1 nog meer een kampioenschap kan vieren.
Voor een aantal teams ligt het kampioenschap nog open, en natuurlijk kunnen de teams daarvoor alle hulp en support gebruiken. Om u wat tips te geven voor een leuke hockey-invulling van uw weekeinde geven we u een overzicht van de overige kandidaten. Maar natuurlijk zijn er nog een aantal andere spannende wedstrijden te zien dit weekeinde waar wellicht geen kampioenschap op het spel staat. De complete lijst van resterende wedstrijden treft u HIER aan.

Bij de jongensteams is er nog een kampioenschapsmogelijkheid voor JB3. In de poule van JB3 liggen de teams nog heel dicht bij elkaar ( het puntenverschil tussen de nummer 1 en de nummer 5 is slechts 4 punten) dus daar is nog niets te voorspellen en hangt alles af van de vorm van de dag in dit weekeinde. Het programma voor JB3 is het zwaarst mogelijke. ZATERDAG 17 februari eerst om 15.30 tegen de huidige nummer 1 in de poule (HGC). Als de mannen deze wedstrijd zouden kunnen winnen volgt de beslissende wedstrijd tegen de huidige nummer 2 (Alkemade) om 16.10. De mannen hebben een duidelijke opdracht: het winnen van beide wedstrijden van zaterdag en werken aan hun doelsaldo. Dan zijn ze afhankelijk van het onderlinge wedstrijd tussen Alkemade en HGC, en van de resultaten van de bijna gelijktijdig gespeelde wedstrijden van hun poulegenoot Ring Pass. Genoeg onzekerheden, maar een duidelijke uitdaging. Als u zaterdag in de buurt bent van de HGC hal, een aanrader dus !|
De situatie is een beetje vergelijkbaar met het verhaal van JA1, dus we weten dat het kan……

Bij de meisjesteams zijn er nog een aantal teams dat het kampioenschap binnen kan slepen. Opvallend genoeg zijn dat steeds de "5e”teams.

Meisjes C5
is officieus eigenlijk al kampioen. Het team staat op dit moment met een voorsprong van 6 punten bovenaan in de ranglijst en heeft geen wedstrijden meer voor de boeg. De directe achtervolgers hebben dit weekeinde nog wel wedstrijden. Als de huidige nummer 2 in de poule (Cartouche) beide wedstrijden kan winnen staan ze in punten dus gelijk met MC5, maar met minder gewonnen wedstrijden. In deze poule is er echter een vertekening van het aantal gespeelde wedstrijden doordat er slechts een gedeelte van de wedstrijden door winterweer zijn afgelast , dus pas na dit weekeinde kunnen we definitief de balans opmaken voor MC5. Als poulegenoot Cartouche in hun wedstrijd van dit weekeinde van Noordwijk zou winnen, dan is het kampioenschap voor MC5 al definitief binnen.

MB5
komt dit weekeinde op ZONDAG ook in actie om 14.00 en 14.40 in sporthal de Does in Leiderdorp.
De eerste wedstrijd is op papier de moeilijkste tegen de huidige nummer 1, Roomburg. Die wedstrijd moet gewonnen worden, net als de wedstrijd tegen de directe achtervolger , HCRB. Als de meiden beide wedstrijden weten te winnen, en als HCRB van Roomburg wint, en er geen stunts van andere poulewedstrijden komt, zijn de meiden poulewinnaar.

Voor de meiden van MD5 zijn er mogelijkheden in eigen hand om het kampioenschap binnen te slepen, al zal dat niet gemakkelijk zijn. De situatie is spannend in deze poule.
De huidige nummer 1 (Zoetermeer) heeft geen wedstrijden meer en staat met 5 punten voorsprong op Forescate nog bovenaan maar voelt de Voorschotense adem in de nek. Forescate MD5 heeft in hun wedstrijden van dit weekeinde dus alles in eigen hand. Er moet simpelweg 2x gewonnen worden, van respectievelijk de nummers 5 en 4 (Noordwijk en HDM) uit de poule. Alle mogelijkheden voor u om de meiden te gaan aanmoedigen, want de wedstrijden zijn ZONDAG direct na elkaar (10.10 en 10.50 uur) en ook nog eens heel dichtbij (de Fluit in Leidschendam). Laten we ze maximaal ondersteunen !!!

Alle teams heel veel succes, en uiteraard horen we graag jullie belevenissen en foto’s voor berichten in de lokale media en voor op de site  (aub uiterlijk maandagavond 20.00) !

Ad de Gruiter
Zaalhockeycommissaris MHC Forescate