Seizoenshervatting - Huldiging kampioenen - Rookbeleid
De veldcompetitie is weer gestart! Na de zaalcompetitie en de voorjaarsvakantie gaan alle teams weer het veld op. Gelukkig zijn de velden niet meer bevroren en kon er deze week weer volop getraind worden.
We hopen dat iedereen weer zal genieten van een lekker potje hockey, met hopelijk aangenaam weer. Gelukkig ook voor ouders en andere supporters dat het inmiddels ook ruim 10 graden warmer is dan vorige week!

Zondag zullen de zaalkampioenen van 2018 gehuldigd worden voorafgaand aan het Thé Dansant. De kampioenen JA1, MC5 en MD5 worden om ca 16.00 uur in het zonnetje gezet na de wedstrijd van Heren1. We hopen natuurlijk op veel publiek om de kampioenen toe te juichen. Goede gelegenheid om daarvoor ook onze Heren en Dames 1 aan te komen moedigen bij hun competitiewedstrijden.

Zowel Dames als Heren 1 spelen een belangrijke wedstrijd.
De Dames kunnen vanuit de middenklassering de weg omhoog inslaan. Voor Heren 1 is de wedstrijd tegen de huidige koploper Terriërs belangrijk in de strijd voor het kampioenschap.

Vanaf zondag zal daarnaast het nieuwe rookbeleid voor Forescate ingaan. Niet meer roken op het complex als de jeugdteams trainen of spelen wordt het uitgangspunt, zodat we samen werken aan een rookvrije generatie. Buiten de jeugd trainingstijden en op zondagmiddag kan er dan alleen nog in de rookzone naast veld 3 gerookt worden.

Om het goede voorbeeld te geven heeft Heren 1 al vanaf het begin van het hockeyseizoen deze regels toegepast. Olaf Neve, speler van ons eerste heren team, zal zondag na de kampioenshuldiging uitleggen hoe zijn team tot dit initiatief is gekomen. Als bestuur juichen we het Heren 1 voorbeeld toe en hebben we samen met hen een plan opgesteld om geleidelijk over te gaan naar een rookvrij complex. We rekenen er op dat vervolgens iedereen op de club meewerkt aan een rookvrije omgeving voor onze jeugd. We lichten dat zondag graag verder toe.

Martijn Schoonhoven