Weersverwachtingen komend weekeinde UPDATE 16 maart 13.00uur

Als de weersverwachtingen voor de komende dagen uitkomen is het niet zeker dat de velden bespeelbaar zullen blijven.

Het gaat daarbij voor een beoordeling van de bespeelbaarheid nooit om een bepaalde temperatuur alleen of een hoeveelheid neerslag, maar altijd om een combinatie daarvan, de volgorde en duur van de omstandigheden.
Op dit moment is er dus nog niets over te zeggen.

De competitieleiding heeft zojuist besloten dat landelijk voor alle jongste jeugd teams (3F-, 6F-, 6E- en de 8E-teams) een centrale afgelasting zal gelden.
De latere beoordeling is door clubs zelf zaterdagochtend te maken op basis van temperatuursontwikkelingen en veldentoestand op dat moment.
Als club hebben wij inmiddels voor zaterdag en zondag enkele omzettingen in tijd- en veldindeling gemaakt, houdt aub de site dus ook wat dat betreft goed in de gaten.

De KNHB heeft ons per mail nadrukkelijk verzocht om waar mogelijk terughoudend te zijn met het afgelasten van wedstrijden.
Er is ook de KNHB naar eigen zeggen veel aan gelegen om wedstrijden niet te vroeg af te gelasten, vooral met oog op de vele eerdere afgelastingen dit seizoen en de veelal volle en qua planning ongunstige inhaaldagen (voor 11-tallen).

Het zou erg vervelend zijn als er niet gespeeld wordt, terwijl de velden wel bespeelbaar zijn. Aan de andere kant is het behoud van onze velden en de veiligheid van spelers een nog belangrijkere overweging.

We houden de situatie continue in de gaten en zullen zodra er duidelijkheid is direct communiceren. De eerste communicatie bij afgelastingen is overigens altijd via het wedstrijdschema op de site en in de app. Alle afgelastingsmeldingen van onze eigen club en van ontvangende clubs komen altijd eerst geautomatiseerd daar binnen.
Bellen of app-en heeft daarom ook geen zin, zodra we iets zeker weten is dat als eerste op de site te zien.

Laten we hopen dat de overlast meevalt.…