Velden afgekeurd 9.40, activiteiten afgelast , zondag 18 maart
Voor vandaag hebben we helaas moeten besluiten om de wedstrijden af te gelasten.
Reden hiervoor zijn de huidige bevroren situatie, de weersverwachtigen en blessuregevoeligheid.

Alle activiteiten zijn dus ook afgelast, en het clubhuis blijft vandaag ook gesloten na 10.15

We merken dat er gelukkig veel geinteresseerden  zijn in het proces van veldenkeuringen, zeker als de velden er op het eerste oog mooi uitzien (op wat kleine sneeuwplekken na). Voor de liefhebbers daarom een kleine toelichting op enkele van de overwegingen:

De watervelden zijn bevroren en geven dus schade aan vezels als we daar nu opgaan, bovendien kunnen we de velden nu natuurlijk niet besproeien. Daar is afkeuring bij vorst eigenlijk vanzelfsprekend.
De zandvelden zijn nog bevroren en voelen op dit moment  aan alsof ze op een betonplaat zijn gebouwd en blessures zijn niet uit te sluiten. Er zat dus kennelijk nog veel vocht in de onderste lagen van het veld.  Belangrijk is ook dat de bovenlaag volgens de verwachtingen later vanochtend  gaat ontdooien en  dat dan de ondergrond nog bevroren is, en die situatie is funest voor veldenstabiliteit voor de toekomst.