GEZOCHT: LIJNTRAINERS voor de jeugd – komend seizoen

Het HTZ-beleid van MHC Forescate heeft als belangrijkste uitgangspunten:

• o Er wordt gewerkt aan een herkenbare speelstijl voor alle jeugdteams van de club. Vanaf de jongste jeugd wordt getraind en gecoacht in deze stijl op basis van een te formuleren doorlopend leerplan;

• o MHC Forescate wil met alle teams op het hoogst haalbare en passende niveau spelen. Ontwikkeldoelstellingen zijn daarbij leidend in de overtuiging dat resultaat vanzelf volgt; Begeleiding en opleiding van spelers, coaches en (lijn)trainers zijn gericht op individuele ontwikkeling in brede zin;

• o Het verzorgen van trainingen, het fluiten van wedstrijden en coachen van teams biedt een unieke mogelijkheid tot verdere ontwikkeling, niet alleen op hockey-technisch vlak maar ook op het sociale vlak;

• o De eindverantwoordelijkheid voor de uitvoering van het HTZ-beleid ligt bij de manager HTZ. Per jeugdlijn zal een lijntrainer worden aangesteld die verantwoordelijk is voor de trainingen van de hele lijn. Het opleiden en begeleiden van de trainers is een vast onderdeel van het takenpakket van de lijntrainer.

Voor komend seizoen zijn wij op zoek naar LIJNTRAINERS die onder (bege)leiding van de manager HTZ invulling kunnen geven aan het beleid. Hij/zij moet, naast zijn/haar verantwoordelijkheid voor de trainingen, zorgen voor:

• opleiding en begeleiding van de trainers;
  • het uitdragen van de normen en waarden van de club;
  • het leveren van input voor het doorlopende leerplan;
  • het, samen met andere lijntrainers, verzorgen van een aantal coachavonden;
  • goed contact met de HTZ-lijncoördinator(en) en andere betrokkenen.

Het is de bedoeling dat de teams uit een jeugdlijn zo veel mogelijk gelijktijdig trainen. Een lijntrainer wordt hierdoor in staat gesteld om de trainers van de hele lijn te begeleiden.

Onze lijntrainers zijn erg belangrijk voor de invulling van ons HTZ-beleid en daarmee cruciaal voor onze club. Ben jij geïnteresseerd of ken jij iemand die dat misschien is, laat dit ons dan s.v.p. weten en stuur een mailtje naar [email protected] .

PS

Naast lijntrainers zoeken wij altijd naar enthousiaste trainers. Mocht jij het leuk vinden om anderen te begeleiden bij het hockey en zo zelf ook meer te leren, stuur dan ook een mailtje!