Succesvolle eerste editie 'Forescate Heren 1 Coachtoernooi'

Op MHC Forescate stond de laatste zaterdag van de meivakantie in het teken van de eerste editie van het Forescate Heren 1 Coachtoernooi. Maar liefst 80 aanmeldingen zorgden voor flink wat drukte op de kunstgrasvelden in Adegeest.

De kinderen, in de F-, E-, en D-leeftijd, werden verdeeld in teams van 5 tot 6 spelers (jongens en meisjes door elkaar). Ieder elftal kreeg een coach uit Heren 1 toegewezen voor de nodige 'tips en tricks'.

Voor de lunch stond de poulefase op het programma. Daarna begonnen de finales. Tussendoor kon er afgekoeld worden onder de sproei-installatie, want de zon scheen flink.

De dag werd vervolgens afgesloten met de grote finale tussen de teams van verdediger Olaf Neve en aanvaller Machiel van der Linde. Maar de echte afsluiting was natuurlijk de wedstrijd tussen alle kinderen enerzijds en Heren 1 anderzijds.

De organisatie, onder leiding van Lars Knoester en Derek de Leeuw, blikte na afloop tevreden terug: ,,Het was een succesvolle dag met veel blije gezichten. Ook de band tussen de spelers Heren 1 en onze jeugdspelers is weer een stukje sterker geworden."

Foto's Ad de Gruyter