MHC Forescate D1 – Derby D1

Nadat de competitie twee weken stil had gelegen, werd er zondag 13 mei weer voor de punten gespeeld. Forescate stond na een goede reeks wedstrijden op de 5e plek. Tegenstander Derby bezette de 9eplek op de ranglijst, maar de ploeg uit Zwijndrecht mocht niet onderschat worden.

Beide ploegen kwamen niet goed uit de startblokken. De passing was slordig en er werd weinig gecreëerd. Na 10 minuten was het de thuisploeg die gevaarlijk werd. Esther van Zonneveld speelde de bal slim op de vrijstaande Martine Morsch, maar het lukte haar niet om te scoren. Derby had moeite met de snelheid van de Voorschotense aanvalsters. Een goede actie door het centrum van Milou Raap resulteerde in een strafcorner. Zij benutte deze kans door de bal hard in de hoek te slaan: 1-0. Na dit doelpunt werden de dames van Derby wakker geschud en dit was meteen terug te zien in het spelbeeld. Forescate werd via de zijkanten te makkelijk voorbij gespeeld, waardoor Derby kansen kreeg. Vijf minuten voor de rust wisten zij via een strafcornervariant dan ook de gelijkmaker te scoren: 1-1. Met deze tussenstand zochten beide teams de kleedkamer op.

Na de rust veranderde het spelbeeld niet. Forescate was geen schim van zichzelf. De werklust ontbrak en de Voorschotense dames wisten geen aanval meer normaal op te bouwen. Derby profiteerde van deze zwakke vertoning en scoorde 10 minuten na rust 1-2. Ook na dit tegendoelpunt wist Forescate niet direct wat terug te doen. Met nog 12 minuten op de klok, leek de thuisploeg zich weer te herpakken. De Voorschotense aanvalsters wisten de Zwijndrechtse defensie nog een aantal keer op het verkeerde been te zetten, maar de scherpte in de cirkel ontbrak. Met nog 5 minuten te spelen, versierde Chloë van Vliet nog een strafcorner. Het schot van Milou Raap belandde echter op de paal. Na 70 minuten stond er 1-2 op het scorebord in het voordeel van Derby. Na 4 overwinningen op rij weet Forescate ook weer wat verliezen is. Volgend weekend wordt er niet gespeeld in verband met Pinksteren. Zondag 27 mei staat de uitwedstrijd tegen Westland op het programma. De dames van Marja Spreij zullen gebrand zijn om de drie punten mee naar Voorschoten te nemen.