MA1 tweede op het Wagenings tophockeytoernooi

Afgelopen zondag 26 augustus was het zo ver, het Wagenings tophockeytoernooi. Na de voorgaande week veel te hebben gehockeyd, waren we er met z'n allen klaar voor. We vertrokken kwart over 8 vanaf Forescate en kwamen ruim van tevoren aan op de Wageningse hockeyclub. We hadden nog eventjes om bij te komen maar daarna was het toch echt tijd om te beginnen aan onze eerste wedstrijd tegen de Groningers.

De wedstrijd ging zoals afgesproken en we stapten met een subtiele 1-0 het veld af. Tijdens de tweede wedstrijd hadden we meer weerstand waardoor het scoren ons minder makkelijk af ging, maar gelukkig had HIC hier ook last van waardoor het met een gelijk spel eindigde.
De derde wedstrijd was tegen Zutphen die wederom soepeltjes verliep en dus eindigde in een winst voor ons. Wedstrijd vier tegen Fletiomare begon niet zo lekker waardoor we met een 0-1 achter kwamen te staan, maar uiteindelijk lukte het ons toch om nog twee doelpuntjes te scoren waardoor er nóg een winst behaald werd.

Nu we onze laatste wedstrijd tegemoet gingen namen we nog even snel een kijkje naar onze behaalde punten en kwamen we plotseling tot de ontdekking dat we kans maakte op de eerste plek. Om dit te behalen moest er winst gemaakt worden tegen Wageningen. Wow, we stonden gewoon in de finale! Na een sterke wedstrijd gespeeld te hebben, bleef het helaas gelijk spel, waardoor we de eerste plek aan onze neus voorbij zagen gaan door één gescoord doelpunt minder.

Wel zijn we ontzettend trots op onze tweede plaats, al kun je ons ook gedeeld 1e noemen ;). Dit resultaat is zeker ook te danken aan onze trainer/coach Tim Pont. Super trots zijn we zeker aangezien onze keepster Shelby de titel "beste keepster van de A" won!

Al met al was het een leerzame en gezellige hockeydag en zijn we blij met de tweede plek op het tophockeytoernooi in Wageningen.

X MA1