Winterperiode - zaalhockey en (balken)training
Het eerste deel van de veldcompetitie is gespeeld en de meeste teams zijn in afwachting van de herindeling. Ondertussen zijn de voorbereidingen voor de winterperiode alweer volop in gang. De zaal-'koorts' is ook te merken aan de vragen die o.a. via de lijnco's binnenkomen.
Met dit bericht willen we jullie informeren over een aantal zaken voor de winterperiode.

Allereerst zijn we zeer verheugd dat Pieter Cuperus dit jaar de functie van zaalcommissaris voor zijn rekening gaat nemen. Hij neemt het stokje over van Ad de Gruiter. We willen Ad heel hartelijk bedanken voor zijn enthousiasme en inzet voor het zaalhockey de afgelopen jaren. De vele uren die hij hier altijd met plezier aan heeft besteed, blijven op een andere manier ten goede komen aan de club. Ook Joyce Visser willen we bedanken voor haar inspanningen om de winterperiode in goede banen te leiden.
Pieter heeft vele jaren op de club rondgelopen en is in meerdere functies actief geweest en wil zich nu graag opnieuw inzetten voor Forescate. We wensen Pieter veel plezier en succes toe!. Pieter is te bereiken via het bekende mailadres [email protected]

In de afgelopen paar jaar werd er vanuit de club onevenredig veel tijd gestoken in het vinden van zoveel mogelijk zaalruimte in Voorschoten en omstreken en het plannen en verdelen hiervan onder de (jeugd)teams.
Mede ingegeven door de vele personele wijzigingen in de HTZ-organisatie en de wens en noodzaak voor de nieuwe manager HTZ zich te focussen op de veldtrainingen, wordt er dit jaar vanuit de club alleen zaalruimte geregeld voor de F- & E-jeugdtrainingen, zoveel mogelijk op de woensdagmiddagen.

Om enigszins tegemoet te komen aan de behoefte aan zaaltraining voor de overige teams, zijn er, in de aanloop naar de winterperiode, in november 3 zondagmiddagen/avonden in de Vliethorst vastgelegd, waarop teams kunnen gaan intekenen. Op basis van het enthousiasme volgt verdeling qua tijden en kosten over de teams. De coaches ontvangen hierover nader bericht. Andere zaaltrainingsmomenten dienen de D t/m senioren zelf te regelen.
Zoals elk jaar kan er naast trainen in de zaal ook op het veld worden doorgetraind, mits de weersomstandigheden het toelaten en maximaal één keer per week.
De veldtraining kan bestaan uit een balkentraining of een 'regulliere' veldtraining. Het trainingsschema gaat hierop worden aangepast. De coaches ontvangen ook hierover op korte termijn bericht.

Bestuur HTZ
Jan-Geert Vink en John Kootstra