Update nieuw DWF vrijdag 11 januari 2019 18.45 uur

Beste teambegeleiders, aanvoerders en clubfunctionarissen,

De afgelopen week is er volop overleg geweest over verbeteringen aan het nieuwe Digitale WedstrijdFormulier (DWF), op basis van alle berichten en opmerkingen die aan de KNHB zijn aangereikt.

Naar aanleiding van die overleggen zijn een aantal zaken al gerealiseerd en is men druk bezig om een aantal andere zaken nog te bouwen.
Met de aanpassingen van deze week zou het komende weekeinde administratief een stuk beter moeten verlopen als dat het afgelopen weekeinde het geval was.

Inloggen gaat nu veel makkelijker (en sneller):

Voor het nieuwe DWF zijn een aantal verbeteringen inmiddels doorgevoerd of nagenoeg gereed:

• het inloggen is sterk vereenvoudigd: als coaches, managers of scheidsrechters zijn ingelogd in de app van de club en dan naar het DWF gaan, zijn ze direct ingelogd.
    Dus geen irritante tussenschermen of autorisatievragen meer.
  • het overzicht van wedstrijdformulieren in LISA is verbeterd. We zijn er nog niet, maar het geeft al een stuk meer inzicht
  • de uitslagen komen weer in de app
  • wanneer je inlogt als ondersteuning, dat de wedstrijden meteen klaar staan (dus geen code meer indien je al bekend bent bij het team als ondersteuning)
  • dat LISA het verspreiden van de DWF-mail weer gaat doen. Zij zullen hiervoor een aantal zaken moeten bouwen zodat de aankondiging weer net als 'vroeger' gaat. Op dit moment dus nog niet optimaal in ogen van LISA maar in ieder geval goed genoeg voor ons als gebruikers.

• Alle spelers worden op dit moment doorgezet naar de KNHB. Aan het einde van de dag staan de spelerslijsten goed.
    Er hoeven dus geen spelers meer te worden ingevoerd in het opmerkingenveld of als invaller te worden geselecteerd.
  • voor de jongste jeugd: coaches/managers/begeleiders kunnen weer de uitslagen invoeren
  • inloggen op het DWF: > dat kan dus nu supereenvoudig met de club-app. Als leden zijn ingelogd in de app, zijn ze ook direct ingelogd in het DWF.
  • het versturen van de herinneringen op het nieuwe DWF vanuit LISA (dus niet vanuit de KNHB)
  • dat de KNHB het technisch mogelijk gaat maken dat wedstrijdsecretarissen een goede toegangsmogelijkheid krijgen tot wedstrijdformulier van alle teams.
  • Een ouderwets dashboard in LISA op basis van het nieuwe DWF voor functionarissen

Vanavond ontvangt u ook weer een mail met de wedstrijdcodes.
We houden u via updates op de hoogte van de ontwikkelingen.

Mocht u nog problemen hebben naar aanleiding van het nieuwe DWF dan horen wij het graag als daar dingen uit blijken die we door zouden moeten sturen naar de KNHB.