Bespeelbaarheid velden 20-25 januari 2019 (update 21 jan)

De strooiwagens rijden weer door de straten, we moeten onze autoruiten s morgens vroeg weer krabben en de natuurschaatskoorts komt langzaam weer bovendrijven…. En dus krijgen we veel vragen over de bespeelbaarheid van de velden.

Daarom dat we deze week dit bericht zullen gebruiken om u op de hoogte te houden van de actuele situatie, want zelfs als de velden er mooi groen uitzien wil dat nog niet zeggen dat ze ook betreden kunnen of mogen worden. Natuurlijk kijken we op basis van de voorspellingen ook zoveel mogelijk vooruit om planning mogelijk te maken, maar weersvoorspellingen blijven natuurlijk "voorspellingen” en dat hoeft niet altijd ook zo uit te komen.

Op dit moment is de bespeelbaarheid van de velden als volgt:

De watervelden1 en 2 zijn afgekeurd (en mogen dus ook niet worden betreden om schade aan de velden te voorkomen).

SemiVeld 3 is bespeelbaaronder bepaalde omstandigheden.
Zo is het veld op ma, di, do en vr-dag ivm verhuur sowieso pas na 18.00 uur voor ons beschikbaar en dan dalen de temperaturen vaak al fors.

Zolang de temperaturen vanaf nu beneden de 2 graden blijven en er geen neerslag valt blijven veld en ondergrond gelijkmatig bevroren en is bespelen mogelijk. Zodra er echter een situatie ontstaat van een verschil in vorstsituatie in de veld BOVENlaag en de veldONDERgrond is ligt de zaak anders en dan is betreden niet toegestaan (dus bevroren ondergrond en ontdooide groene bovenlaag, of andersom).

Zandveld 4 (balken) is op dit moment wel bespeelbaar. Het kan zijn dat dit veld later op de avond glad wordt , maar dat is ter beoordeling van de trainer.

We zullen morgenmiddag rond 14.00 uur een actueel bericht plaatsten, op basis van de actuele situatie op de velden en de weersverwachtingen.

Als de trainer besluit tot een alternatieve videobespreking binnen, dan zoals altijd aub zelf even goed en vooral TIJDIG met team en clubhuisbeheerders afstemmen, want het clubhuis is in winter meestal gesloten en er zijn werkzaamheden in en rond het clubhuis gaande.

Ook als er besloten wordt NIET te trainen of trainingen in te korten, is tijdige afstemming met manager HTZ en clubhuisbeheerders van belang (om openen en afsluiten van clubhuis goed te kunnen afstemmen).

Overigens heeft het geen enkele zin om met clubhuis of beheerders te app-en of bellen, de eerste plaats waar de beslissing over bespeelbaarheid van de velden kenbaar gemaakt wordt is altijd hier op de site. Sterker nog, alle telefoontjes en appjes vertragen alleen maar de snelheid waarmee andere leden geinformeerd kunnen worden.

Ad de Gruiter, Verenigingsmanager