Update nieuw DWF vrijdag 26 januari 2019

Vandaag is tot en met vanavond door technici van KNHB gewerkt aan een aantal verbeteringen/aanpassingen van het Digitale WedstrijdFormulier (DWF).
Met het doorvoeren van deze aanpassingen zou het DWF dit weekeinde weer een stuk soepeler moeten verlopen.
In dit bericht geven we een samenvatting van enkele van de meest gevraagde aanpassingen, en geven we de van de KNHB ontvangen "Tips en Weetjes” aan u door.

Aanpassingen:

1. Er worden diverse kleinere technische en kosmetische verbeteringen doorgevoerd aan het formulier zelf.

2. De teamlijsten zijn verder aangevuld.
Helaas lukt het de KNHB nog niet om de namen alfabetisch te tonen, maar dat volgt op een later moment;

3. Het is weer mogelijk invallers toe te voegen;

4. Het is weer mogelijk rugnummers toe te voegen (maar deze zijn niet verplicht voor teams die geen rugnummers gebruiken of dat vanwege hun klasseindeling verplicht zijn);

5. Last minute wijzigingen van de spelerslijsten kunnen tot uiterlijk het begin van de wedstrijd worden ingevoerd;

6. De scheidsrechterscode in het DWF van de teamondersteuners is duidelijker leesbaar;

7. Veel scheidsrechters hadden problemen met het invoeren van de uitslagen door een tijdelijke blokkade van het scorevlak. Deze blokkade is nu opgeheven;

8. Scores liepen niet altijd goed door in SportLink en de standenlijsten. Dat is vandaag nog opgelost;

9. Er verschijnt een pop up indien de scheidsrechter een formulier wil afronden waarmee hij of zij nogmaals wordt gevraagd of de ingevulde score correct is. Dit ter voorkoming dat te snel het formulier wordt afgerond waardoor de uitslag niet correct is verwerkt.

Tips en weetjes

1. Teamondersteuners kunnen het formulier van de Jongste Jeugd afronden. De eerste die het DWF invult, voert de uitslag in, de tweede bevestigt de uitslag;

2. Scheidsrechters kunnen het formulier afronden ook als een van beide teams de teamopstelling niet heeft opgenomen en bevestigd. Vanaf dat moment kunnen de spelerslijsten niet meer worden aangepast;
In deze situatie is het overigens altijd verstandig om in het opmerkingenveld als scheidsrechter dan wel kort het aantal spelers van beide teams te vermelden.

3. Het is dus cruciaal dat de teamondersteuning vooraf de spelers invult.

4. Teamondersteuning kan pas formulieren afronden nadat de eerste scheidsrechter de score heeft ingevoerd en het formulier heeft afgerond;

6. Als een persoon onderdeel uitmaakt van de teamondersteuning van een team (coach of manager) dan kan deze persoon niet ook als scheidsrechter de wedstrijd afronden;

7. Zorg dat u als teamondersteuning VOOR DE WEDSTRIJDde spelerslijst invult. Zo voorkomen we dat de lijst niet is gevuld als de scheidsrechter direct na de wedstrijd de score invoert. Na invoering van de score kan een team de spelerslijst niet meer toevoegen of aanpassen. Dit is een bewuste maatregel die de competitieleiding genomen heeft om aanpassingen na afloop onmogelijk te maken. De namen kunnen dan alleen nog in het opmerkingenveld geplaatst worden maar teamboetes voor te late invulling zijn dan al wel van toepassing.