De Zaalhockey Competitie nadert het einde: wie heeft nog Kampioenskansen?

Afgelopen weekend werden JB1 en JD3 kampioen van hun zaalhockeypoule voor 2018-2019. En de JC2 werd dat al het weekend ervoor: Super! gefeliciteerd!!

Het belooft aanstaand weekend  weer zeer spannend te worden omdat meerdere Forescate teams nog  kampioen kunnen worden:

MB6
: is al klaar met spelen en hebben 12 punten meer dan de nr2. Leiden zal daarom alle komende 4 wedstrijden nog moeten winnen met een positief doelsaldo van + 20. Anders is MB6 Kampioen.

JA2: kan dit weekend al kampioen worden als ze beide wedstrijden winnen. Bij puntenverlies hebben ze volgende week nog een kans om de benodigde 6 punten te verzamelen.

JB3: is al klaar met spelen en heeft een voorsprong van 3 punten. Hopelijk is dat genoeg want de andere clubs hebben komend weekend nog wedstrijden.

JC1: heeft maar 1 punt minder dan de nr 1 Berkel, maar speelt helaas niet meer tegen hen, dus is de JC1 dit weekend afhankelijk van het resultaat van Berkel.

JD2: heeft al 28 punten maar Cartouche (2e plek) kan nog op 31 punten komen dus a.s. weekend kan bij winst op Cartouche het kampioenschap worden binnengehaald.

En voor het weekend van 16,17 februari zijn er nog de volgende kanshebbers:

Dames 4: heeft 3 punten minder dan de koploper Leiden maar 2 wedstrijden minder gespeeld. Het ziet er naar uit dat de allerlaatste wedstrijd tegen Leiden de Kampioenswedstrijd zal worden.

MB5
: staat momenteel 2e met maar 3 punten achterstand op nr 1. Maar ook de nr 3 en 4 kunnen nog kampioen worden. Waarschijnlijk gaat daardoor a.s. weekend de kampioen van deze spannende poule nog niet bekend zijn.

MA1: staat 2een kan alleen nog  kampioen worden als Derby beide wedstrijden verliest. Daarbij staat IJssel 3e met maar 2 punten minder en met nog 4 wedstrijden te spelen. Niet onmogelijk maar het zal moeilijk worden. Maar de kampioen zal waarschijnlijk pas het volgend weekend bekend worden.

MC5: heeft nog 4 wedstrijden te spelen en alles is nog mogelijk. Momenteel op gedeelde 2eplek met 7 punten minder, maar wel ook 2 wedstrijden minder dan de nr 1.

MD2: heeft maar 3 punten minder dan de nr 1 Roomburg met beiden nog 2 wedstrijden te gaan maar spelen helaas niet meer tegen elkaar : zij zijn dus afhankelijk van de andere wedstrijden. En er zijn nog 2 andere kapers op de kust die kansen maken op het kampioenschap.

JB2
: heeft nog 3 andere teams die kampioen kunnen worden dus alles is nog open, en er moeten nog 2 weekenden gestreden worden: er zal dit weekend nog niet bekend zijn wie er kampioen wordt .

JD4: staat gedeelde 1e met Alecto maar met een iets minder doelsaldo (-9) . En de 17e moeten beiden teams nog 2 wedstrijden maar helaas niet tegen elkaar: alles is dus nog mogelijk.

Komt allen kijken om de teams aan te moedigen!

Met sportieve groet,

Pieter Cuperus