Hervatting veldcompetitie en huldiging zaalkampioenen

Komende zaterdag 9 maart begint de veldcompetitie weer. Het zaalseizoen afgesloten, de voorjaarsvakantie net achter de rug. We gaan langzaam toe naar de zomer, met langere dagen en hopelijk iedere week weer een beetje warmere temperaturen. De tweede helft van het hockeyseizoen en de eerste veldwedstrijden van 2019 beloven weer spannend te worden. Wie maakt kans om kampioen te worden? Hoe zijn de C en D teams heringedeeld? Wat kunnen we nog bijleren de komende maanden? We gaan het zien en meemaken.

Het eerste veldweekend van het jaar is gelijk een druk weekend met de wedstrijden op zaterdag en veel wedstrijden op zondag. De kabouters en benjamini’s gaan zondag weer van start met gloednieuwe oranje hockeyballen die ze van de Vriendenclub krijgen. Op zondag spelen ook onze vlaggenschepen D1 en H1 en veel senioren en veteranen teams thuis. Het zou mooi zijn om de teams en spelers te komen aanmoedigen, helemaal als het weer wat tegen mocht vallen.

Aan het einde van de zondag om circa 16:00 huldigen we traditiegetrouw de zaalkampioenen. We hebben als club een mooie oogst dit jaar: zaal JD2, zaal JD3, JC2, MB6, JB1, JB2 en JA2 zijn eerste in hun poule geworden. En dat ondanks de beperkte zaalcapaciteit in onze gemeente, waardoor de teams meestal op het veld met balken hebben moeten trainen, alsof het de zaal is. De spelers, coaches, trainers en ouders als trouwe supporters verdienen onze hartelijke felicitaties!

De komende tijd blijft het hopelijk druk op ons complex. Volgende week vrijdag 15 maart speelt Dames 1 om 20:30 uur de bekerwedstrijd tegen Zoetermeer. De week er na speelt Heren 1 op 22 maart om 20:30 uur tegen Rijswijk de bekerwedstrijd. Het zou mooi zijn als we met velen de dames en heren komen aanmoedigen!

Ik wens iedereen een goede seizoenshervatting, veel spelplezier en sportieve wedstrijden toe en hoop velen te zien binnen of langs de lijn.

Martijn Schoonhoven