17 hockeyclubs ondertekenen convenant S&R

Wethouder Sport van de gemeente Den Haag, Richard de Mos, heeft samen met 17 hockeyverenigingen in de omgeving Groot Haaglanden het 'Convenant Sportiviteit & Respect' getekend. Daarmee is het grootste samenwerkingsverband op het gebied van S&R in Nederland bekrachtigd.

De ondertekening vond op 15 maart 2019 plaats op de Sportcampus Zuiderpark in Den Haag. Bij elkaar gaat het om meer dan 22.000 actieve leden en als we daar alle ouders/verzorgers bij optellen dan zijn er veel mensen die direct of indirect met deze samenwerking te maken krijgen.

Respect

Rondom het thema 'Samen maken we het leuk!' werken de clubs op een positieve opbouwende manier aan een sportieve en respectvolle sfeer rondom de wedstrijden en in en rond het clubhuis in het algemeen. Zo hebben we begin van dit hockeyseizoen al een gezamenlijke Taalgebruik-campagne gevoerd en zijn diverse clubs gestart met de blauwe kaart: het compliment dat je als thuisspelend team geeft aan de tegenpartij, voor respectvol en sportief gedrag.

Positiviteit

De samenwerking en het S&R-thema enthousiasmeren en stimuleren mensen om positief te denken. Dit is ook voor de gemeente Dan Haag de reden geweest om dit initiatief te steunen en mede te ondertekenen. De clubs die het convenant hebben getekend zijn hdm, HGC, Klein Zwitserland, Westland, HDS, Craeyenhout, Roomburg, LOHC, Wateringse Veld, Ypenburg, Alphen, Cartouche, De Kieviten, Ring Pass Delft, Rijswijk, Zoetermeer en Forescate!