Heren 1 oefenwedstrijd tegen Nationale ploeg van Kroatië 23 april 20.45u. Kom kijken!

Het Kroatisch Bondselftal heeft een 4-daags trainingskamp bij LOHC van maandag 22 april tot en met donderdag 25 april en speelt dinsdagavond 23 april een oefenwedstrijd tegen onze Heren 1.

Hockey is maar een kleine sport in Kroatië en staat niet in verhouding tot het populaire voetbal daar. Met beperkte middelen en 5 kunstgrasvelden in het hele land wordt een volwaardige hockeycompetitie gespeeld op slechts een aantal plaatsen.

Het niveau van het nationale team is hoog en een aantal Kroatische spelers speelt ook in het buitenland.

Zij bereiden zich voor op het EK (divisie III) in Gibraltar van 28 juli tot en met 3 augustus 2019. De inzet is promotie naar divisie II.

In de voorbereiding naar het EK in Gibraltar vindt het eerste trainingskamp plaats bij LOHC. Twee oefenwedstrijden zijn opgenomen in dit programma.

Bondscoach van het Kroatisch elftal is Norbert Nederlof, tevens prestatiemanager bij LOHC.

De eerste oefenwedstrijd van het Kroatisch team is bij Forescate op dinsdagavond 23 april om 20.45u.

Op woensdagavond 24 april om 19.30u speelt het Kroatisch Bondselftal een oefenwedstrijd bij en tegen LOHC Heren 1.

Het belooft een interessante wedstrijd te worden en het zou natuurlijk geweldig zijn als er heel veel toeschouwers zijn bij deze bijzondere wedstrijd(en)! Tot dan!

(met dank aan informatie op de website van LOHC)