Forescate Dames 1 terug op koers in bloedstollende competitie.

Wedstrijdverslag Dames 1 : 12-05-2019

Afgelopen zondag stond voor de Dames van Forescate weer een spannende wedstrijd op het programma tegen Gouda. Ondanks dat Gouda zich op plek acht in de competitie bevindt, lag de druk hoog bij de dames van MHC Forescate. Wetende dat de wedstrijd tegen Gouda in de eerste seizoenshelft maar werd gewonnen met 2-1, en na het tegenvallende puntenverlies tegen Rapid vorig weekeinde , moest de focus goed zijn om hier wél punten te halen om nog kans te blijven maken op promotie.

Al snel leek de focus zijn vruchten af te werpen, want al in de eerste minuten van de wedstrijd was het Forescate dat op voorsprong kwam. Fleur Griep wist de bal af te pakken en een mooie pass te geven op Esther van Zonneveld, die naar haar forehand wist te draaien en de bal binnen kon pushen. Door zo snel op een voorsprong komen leek het een makkelijke wedstrijd te worden, maar schijn bedroog. Ondanks de vele kansen en een toch sterker Forescate, liet het tweede goal op zich wachten. Beide teams creëerden aanvallen en speelden fysiek, wat resulteerde in een kaart voor Forescate. Voor een aantal minuten speelde Forescate met 10 man, waar Gouda optimaal van wist te profiteren. Via een mooi uitgespeelde actie zorgde Gouda voor de gelijkmaker 1-1. Met deze stand werd de rust in gegaan.

Ondanks het gelijkspel op het scorebord en de moeizame eerste hockey-helft, wist Forescate in de tweede helft het spel te beheersen en er voor te zorgen dat de drie punten op eigen terrein behaald werden. Allereerst was het Aniek Wegner, die door een mooi aangespeelde flats van Anouk van Zonneveld tijdens een strafcorner de bal kon binnentippen. Niet heel veel later was het Esther van Zonneveld die de bal wist raak te schieten, uit een mooi aangespeelde bal van Wegner wat resulteerde in een 3-1 voorsprong. Nadat middenvelder Chloë van Vliet met een harde backhand in de hoek haar doelpunt zag afgekeurd door de arbitrage bleef Gouda jagen op de aansluitingstreffer. Het was toch weer Forescate die de wedstrijd afmaakte, uit een rebound van een strafcorner die Julienne Moll goed wist te benutten. Met een 4-1 einduitslag werd de wedstrijd gewonnen.

In de poule hebben Berkel en koploper Westland punten laten liggen, waardoor Etten-Leur en Forescate op dit moment een tweede plek delen, met beiden slechts 1 punt achter Westland, waardoor het bloedspannend blijft in de strijd om promotie. Volgende week staat de wedstrijd uit tegen Groen- Geel op het programma, waar wederom 3 punten gehaald moeten worden om te kunnen promoveren en op 26 mei komt de koploper Westland nog op bezoek in voorschoten !

Foto's Frank Schonk: