Warming-up App

Beste teambegeleiders en trainers,

Blessurepreventie is een belangrijk aandachtspunt.
Om veilig en met plezier te kunnen (blijven) hockeyen is het belangrijk dat een speler al op jonge leeftijd de juiste vaardigheden leert. Als spelers leren om onder andere de heup, knieën en enkels op een goede manier te belasten, bestaat er minder kans op acute blessures, blessures door overbelasting (op jonge leeftijd) en slijtage (op latere leeftijd).

Daarom ontwikkelde de KNHB samen met VeiligheidNL de Warming-up App; een trainingsprogramma voor een sterke start van de training. De oefeningen in het programma zijn gericht op hockey- en motorische vaardigheden en hanteren onder andere de thema’s: behendigheid, stabiliteit, flexibiliteit en snelheid/kracht.
Hiermee kunnen teams op een leuke, verantwoorde en gevarieerde manier beginnen aan de training of de wedstrijd en kan de kans op blessures afnemen.

De Warming-up App is nu te downloaden in Google Play en de App Store, en ook te gebruiken via deze website.
Zowel in de app als op de website kan iedereen zelf een programma samenstellen. Ook bestaat de mogelijkheid om gebruik te maken van een programma op maat.